رفتار مدیران دیوان محاسبات باید منطبق بر رسالت دینی باشد

۱۳م اسفند ،

ابوترابی‌فرد در همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور:

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رسالت دیوان محاسبات کشور بر شانه‌های مسئولان آن است و آنها باید مراقب باشند تا رفتار خود را مطابق با رسالت دینی کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام‌والمسلمین “سید محمدحسن ابوترابی‌فرد” نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در چهارمین همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور که در محل این دیوان برگزار شده است، گفت: این دیوان با سه شعار محوری پیشگیری قطعی، دوری از مچ‌گیری و پرهیز از چشم‌پوشی که شعارهای پویا و پرمحتوایی می باشند سالانه به طور منظم و با تبادل نظر و گفتگو نقشه راهی را تعریف کرده و براساس آن حرکت می‌کند.

وی به آفرینش انسان اشاره کرد و گفت: خداوند متعال انسان را با دو حقیقت عقلانیت و تفکر و گرایش‌ها و امیال طبیعی و مادی و حیوانی هویت و هستی بخشیده است که انسان با استفاده از این عقل و با کمک و مدد از انبیا، امامان معصوم و آموزه‌های دینی می‌تواند گوی عقلانیت را از ملائک ربوده و با پیروزی بر هوا و هوس به بالاترین درجات برسد.

ابوترابی‌فر با اشاره به دیوان محاسبات کشور گفت: این سازمان درصدد رصد عملکرد دستگاه‌ها بوده و باید برنامه  نظارتی درستی داشته باشد تا سازمان را در جهت تحقق اهدافش یاری کند.

وی تصریح کرد: کسانی می‌توانند در این سازمان، محاسبه‌گر خوبی باشند که ابتدا بتوانند خویشتن را به درستی محاسبه کرده و با محاسبه رفتار و عمل خود، سازمان را به ارتقای علمی و عملی نزدیک کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رسالت این سازمان بر شانه‌های مسئولان آن است و آنها باید مراقب باشند تا رفتار خود را مطابق با رسالت دینی کنند.

وی ادامه داد: رهبری صالح به عنوان مهم‌ترین اصل قرار داشته و با توجه به این‌که امروزه از نعمت حضور امامان معصوم، محرومیم و در دوران غیبت به سر می‌بریم، لذا باید نزدیک‌ترین فرد در حوزه دانش، اخلاق، فقیه اسلام‌شناس عادل، صالح و مدیر و مدبر را الگوی مسیر حرکت خود قرار دهیم و این سازمان با تکیه بر علم و تقوا و مدیریت درست می‌تواند به قله‌های بلند صعود کند.

این خبر در حال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.