رفتن به تفرجگاهها در روز ۱۳ فروردین یعنی به استقبال مرگ رفتن

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به همه همشهریان هشدار داد رفتن به تفرجگاهها  در روز سیزدهم فروردین ماه امسال به استقبال مرگ رفتن است. 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: فردا درصورت رفتن به طبیعت و تفرجگاهها ما نه تنها تفنن و نشاط نخواهیم داشت بلکه با پای خود به کام مرگ خواهیم رفت.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا  خاطرنشان کرد: فردا روز نصیحت و موعظه نیست و نقش بسیار مهمی در کاهش و یا گسترش شیوع بیماری دارد. بنابراین هیچ گونه تسامحی در این قضیه پذیرفتنی نیست و با افراد از سوی مراجع انتظامی برخورد می شود.

دکتر زالی با اشاره به نقش کلیدی مردم در این زمینه بر استمرار در خانه ماندن به ویژه در روز طبیعت تاکید کرد و از همشهریان خواست همچون روزهای گذشته برای حفظ سلامتی خود و دیگران، جلوگیری از گسترش بیماری و  کاهش فشار کاری کادر درمان، در منزل  بمانند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران هشدار دارد که همشهریان درصورت خروج از منزل به بهانه حضور در طبیعت و تفرجگاهها تمام  زحمات و محدودیت هایی را که در این مدت برای پیشگیری و مقابله با بیماری تحمل کردند ممکن است با یک اشتباه و غفلت نقش برآب کرده و تسلیم این ویروس شوند. بنابراین جدی تر باید با این موضوع برخورد شود .

 دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار کمک نهادهای اجتماعی و حمایتی از افرادی شد که از سراجبار و ناچاری به زباله گردی می پردازند و گفت: این قشر گروه کم برخوردار و فقیری هستند که از حداقل های معیشتی محروم هستند و در این شرایط متاسفانه روزهای سخت و آسیب های فراوانی را تجربه می کنند و نیازمند حمایت های معیشتی هستند که امیدواریم نهادهای اجتماعی و حمایتی در این خصوص همکاری کنند.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که  در شرایط فعلی با توجه به این که زباله های موجود غیربهداشتی تراز حالت عادی هستند خاطرنشان کرد این زباله گردی می تواند به انتشار بیماری کمک کند بنابراین باید از جابه جایی این زباله ها در سطح شهر تا حد امکان جلوگیری شود.

 انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.