رفع آلایندگی ۵۰ درصد صنایع آلاینده تا پایان سال/ فعالیت۸۰ درصد صنایع آلاینده در ۸ کلانشهر

قائم مقام سازمان محیط زیست به پانا خبر داد:

خبرگزاری پانا: قائم مقام و معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست ضمن بیان اینکه ۵۰ درصد صنایع آلاینده باقی مانده در کشور تا پایان سال رفع آلایندگی می شود، گفت: ۸۰ درصد صنایع آلاینده در ۸ کلانشهر کشور وجود دارد.

علی محمد شاعری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اعلام اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوا در پایتخت و ۷ کلانشهر کشور در حال انجام است، اظهار داشت: در این راستا ساماندهی واحدهای صنعتی آلاینده در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال ۹۲ تمام صنایع آلاینده در کشور به صنعت پاک تبدیل خواهند شد.

قائم مقام سازمان محیط زیست با اعلام اینکه رفع آلایندگی از صنایع آلاینده با جدیت در حال پیگیری است، اظهار داشت: این روند با جدیت در حال پیگیری است و تا پایان سال ۵۰ درصد باقی مانده صنایع آلاینده که عمدتا کاهش سوخت سنگین برای آن ها اعمال می شود، رفع آلایندگی می شود.

۸۰ درصد صنایع آلاینده در ۸ کلانشهر کشور وجود دارد

وی با بیان اینکه طرح جامع آلودگی هوا در ۸ کلانشهر کشور در حال انجام است، گفت: البته رفع آلایندگی صنایع آلاینده ذیل این طرح انجام می شود که این برنامه در شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز و تهران در حال انجام است، ۸۰ درصد صنایع آلاینده در ۸ کلانشهر کشور وجود دارد.

برگزاری جشن صنعت پاک همزمان با هفته هوای پاک

شاعری با اعلام اینکه امسال نیز جشن صنعت پاک در هفته هوای پاک بصورت سراسری در کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در روز ۲۹ دی ماه که روز هوای پاک نامگذاری شده است، صنایعی که مجوز زیست محیطی را از سازمان دریافت کرده اند، معرفی خواهند شد ضمن اینکه صنایع پاک امتیاز ویژه می گیرند.

 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.