رفع تحریم‌ها به طور پله پله امکان‌پذیر است

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به دیپلماسی‌های اخیر ایران در حوزه سیاست خارجی این امکان وجود دارد که با توجه به برنامه‌های در دست اقدام به صورت پله پله این تحریم‌ها رفع شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل و لاریجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد احتمال لغو تحریم سوئیفت با توجه به دیپلماسی‌های اخیر ایران در حوزه سیاست خارجی گفت: به نظر من تا طرف‌های مقابل ما امتیازی نگیرند در مقابل لغو تحریم سیاسی سوئیفت اقدامی انجام نخواهند داد.   
 
وی در ادامه بیان کرد: تحریم‌هایی که بعضا شاهد رفع آنها هستیم تا حدودی به صورت غیرارادی رفع شده‌اند، بدین معنا که معمولا از سوی دادگاه‌ها و دیوان قضایی کشورهای اروپایی و به صورت غیرسیاسی رفع شده‌‌اند اما به صورت ارادی برای رفع تحریم‌های وضع شده علیه ایران تا امتیازی دریافت نکنند راضی به این کار نخواهند شد.   
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ارتباط با این موضوع که آیا با توجه به دیپلماسی‌های اخیر در حوزه سیاست خارجی چنین مسئله‌ای امکان‌پذیر است یا خیر؟ اظهار داشت: این امکان وجود دارد که با توجه به برنامه‌های در دست اقدام به صورت پله پله این تحریم‌ها رفع شود.
 
یوسفیان‌ملا ادامه داد:‌ تحریم‌هایی مثل تحریم‌های اتحادیه اروپا و یا تحریم‌هایی که از سوی آمریکا و دولت اوباما علیه ایران اعمال شده در صورت توافق سریعتر رفع خواهند شد اما تحریم سوئیفت به سبب اینکه از سوی سازمان ملل اعمال شده پروسه زمان‌بری را طی خواهد کرد که حداقل ۱۸ ماه طول خواهد کشید.   
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسلما بیشترین مشکلی که ما در حال حاضر در حوزه اقتصاد با آن دست‌ به گریبان هستیم بحث ارزش پول ملی است حتی کالاهایی که ارتباطی با دلار ندارد مانند تخم‌مرغ و شیر و … که تولید داخل بودند با دلار محاسبه می‌شود، قطعا و یقینا اگر چنین اتفاقی بیافتد تاثیر عمیقی در حوزه اقتصاد خواهد گذاشت.   

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.