رفع توقیف “۱۲ صندلی” در هاله ای از ابهام

۰۱م آذر ،

رفع توقیف “۱۲ صندلی” به عنوان یکی از فیلم های به نمایش درآمده در سی امین جشنواره فیلم فجر، پس از مواجهه با مشکل در اکران عمومی در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

اسماعیل براری کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم سینمایی “۱۲ صندلی” سال قبل در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمده و حال توقیف شده است.
وی افزود: وقتی پیگیر سبب توقیف فیلم شدیم به ما گفتند که باید سوژه این فیلم عوض شود متصدی ابلاغ نظر شورا هنگام خواندن این متن برای ما خود نیز به دلیل نشنیدن چنین چیزی تاکنون از این نوشته متعحب شده بود.
این کارگردان ادامه داد: در وزارت ارشاد سیستم غلطی وجود دارد که اعضای گروه پروانه ساخت و پروانه نمایش دو گروه متفاوتی می باشند که گاهی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
کارگردان فیلم سینمایی “رقص شیطان” گفت: وقتی فیلمی ساخته شد دیگر قابلیت عوض شدن ساختارش را ندارد. من چگونه توانایی عوض کردن سوژه فیلم “دوازده صندلی” را دارم.
وی با اشاره به اکران فیلم های سخیف گفت: اگر نگاهی به اکران فیلم های چند سال قبل بیندازید متوجه چگونگی سلیقه مسئولان برای انتخاب و اکران فیلم ها می شوید. فیلم های سخیفی که به نمایش در می آید وضعیت آشفته اکران و سلیقه مسئولان به هنگام انتخاب فیلم ها را نشان می‌دهد.
کارگردان فیلم سینمایی “روز باران” اظهار داشت: با گذشت یک ماه و نیم از پیگیری های ما برای اکران این فیلم از ما خواستند که بخشی از فیلم را کم کنیم که مدتی قبل نیز ما قسمتی از این فیلم را حذف کرده بودیم اما اگر قرار باشد به حذفیات این صورت ادامه پیدا کند دیگری چیزی از این فیلم باقی نمی ماند زیرا در صورت آسیب زدن به فیلم ضربه به محتوای تمام فیلم وارد می‌شود.
این کارگردان که تاکنون سه فیلم سینمایی دیگر نیز از او اکران نشده، افزود: تاکنون چند فیلم سینمایی ساخته ام که متاسفانه اکران نشده اما حداقل در ۲۰ کشور دنیا با به نمایش درآمدن آن ها جوایزی نیز کسب کرده اند چرا مسئولان ما دچار توهم می باشند و راهشان را به درستی تشخیص نمی دهند.
براری با اشاره به توقیف فیلم سینمایی “گزارش مریم” گفت: فیلم کالای ارزانی نیست که به راحتی ساخته و اکران شود چیزی حدود ۲ سال برای فیلم “گزارش مریم” دوندگی کردم و در نهایت توانستم شخصا با وزیر صحبت کنم اما تکمیل و به پایان رسیدن فیلم “گزارش مریم” نیازمند اکران فیلم “۱۲ صندلی” بود که متاسفانه این فیلم نیز هنوز اکران نشده است.
وی در پایان در خصوص اکران فیلم سینمایی “۱۲ صندلی” گفت: اکران فیلم سینمایی “۱۲ صندلی” برایم تمثیلی از این گفته است که دیوانه ای سنگی را به ته چاه می‌اندازد و ۴۰ شخص عاقل به دنبال آن ته چاه می روند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.