رفع حصر فتنه‌گران ارتباطی به روحانی ندارد/ماهیت اقدامات فتنه‌گران «مجرمانه» است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه فتنه ۸۸ قابل بخشش و گذشت نیست، گفت: رفع حصر فتنه‌گران ارتباطی به رئیس‌جمهور ندارد و سوءتفاهم خواندن فتنه ۸۸ سبب شرمندگی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نامه ۹ نفر از اصلاح‌طلبان به رئیس‌جمهور برای رفع حصر سران فتنه، اظهار داشت: ماهیت اقدامات فتنه‌گران «مجرمانه» است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اشخاصی که فتنه ۸۸ را ایجاد کردند و بازیگر فتنه بودند، مجرم می باشند، چون اتهاماتی بی‌اساس را به نظام جمهوری اسلامی زدند و چهره و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران را در اذهان عمومی خدشه‌دار کردند.

وی با بیان اینکه مجرم طبق قانون باید برای محاکمه و مجازات به قوه قضاییه سپرده شود، تأکید کرد: رفع حصر فتنه‌گران ارتباطی با دولت و رئیس‌جمهور ندارد، بلکه قوه قضاییه باید برای فتنه‌گران تعیین و تکلیف کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: فتنه ۸۸ خسارات جبران‌ناپذیری را به جمهوری اسلامی وارد و یکی از زیبا‌ترین جلوه‌های مردم سالاری دینی را خدشه‌دار کرد، این خسارت به جهت عمق و ماهیت فتنه، قابل بخشش و گذشت نیست.

وی افزود: از سوی دیگر فتنه ۸۸ اموال عمومی مردم را از بین برد و جان اشخاص بی‌گناهی را گرفت و ماه‌ها فضای کشور را دچار تنش و آشوب کرد، این موارد، مسائلی نیست که بتوان به سادگی از آنها عبور کرد.

نقوی همچنین گفت: در هر کشور دیگری این اتفاقات می‌افتاد، بانیان و مسببین آن تاکنون ۱۰ بار اعدام شده بودند، جمهوری اسلامی ایران بسیار با این موضوع با رأفت اسلامی برخورد کرده و به نظرم باید همان زمان فتنه‌گران محاکمه و مجازات می‌شدند و خون‌بهای اشخاصی را می‌دادند که از دو طرف، جان‌شان را از دست داده بودند.

وی در پایان با اشاره به سوءتفاهم خواندن فتنه ۸۸ در نامه مذکور، متذکر شد: فتنه ۸۸ نه تنها خیانت محسوب می‌شود، بلکه یک فتنه جنایت‌کارانه است و مسببین آن باید پاسخگوی خون انسان‌ها باشند، بنابراین چگونه این اشخاص این اتفاق بزرگ را یک سوءتفاهم تلقی می‌کنند؟ اینگونه سخن گفتن بسیار سبب شرمندگی است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.