رفع گره‌های کوچک، موانع بزرگ تولید را رفع می‌کند/مانند یک سهامدار عادی به هپکو نمی‌نگریم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: به عنوان یک سهامدار عادی به هپکو نگاه نمی‌کنیم، این سازمان با تزریق ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی به هپکو ثابت کرد که سهامدار عادی نیست.

رفع گره‌های کوچک، موانع بزرگ تولید را رفع می‌کند/مانند یک سهامدار عادی به هپکو نمی‌نگریم

به گزارش ممتاز نیوز، میرهاشم موسوی روز شنبه ششم آذر در جلسه هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تشکل های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی با تاکید بر ورود بسیجی‌وار و روحیه جهادی با نگاه راهبردی برای حل مسائل و اتخاذ راهکار مناسب برای برون رفت از مشکلات اظهار کرد: آرمان و هدف سازمان تامین اجتماعی ایجاد آرامش، عدالت و امنیت است و صاحبان اصلی آرامش و امنیت، جامعه کارگری و کارفرمایی هستند.

وی افزود: باید آرامش و امنیت را برای افق آینده نیز ترسیم کرد و طبیعی است که در نگاه راهبردی به صندوق‌داری در تامین اجتماعی سازوکار ایجاد آرامش و امنیت برای کارگران دیده شده است و باید کار را در محیط واقعی خود برای رونق تولید و توسعه در اقتصاد کلان طوری رقم زد که آسایش برای آیندگان تضمین شود.

او با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: یک فضای جنگ همه جانبه اقتصادی در کشور وجود دارد که پشت این جنگ، تحریم و ناجوانمردی قرار گرفته است اما در عین حال ظرفیت‌هایی قرار گرفته که می‌تواند جهش در تولید را رقم بزند و بهره گیری از این ظرفیت ها بر سرمایه انسانی متمرکز است. هر چقدر بتوانیم دغدغه سرمایه انسانی را در محیط کاری به حداقل برسانیم، می‌توانیم بگوئیم افق روشنی برای آینده کشور در حوزه پیشرفت اقتصادی در حوزه صنعتی و غیرصنعتی رقم می زنیم.

موسوی با تاکید بر اینکه افق‌های راهبردی در نظام برنامه‌ریزی با حضور در جمع جامعه کارگری و بررسی مشکلات هدفگذاری خواهد شد، افزود: تحول عملیاتی با حضور میدانی در محیط‌های کار با نقطه‌زنی به منظور اصلاحات مستمر صورت خواهد گرفت تا جهش‌های اساسی در حوزه اقتصاد و صنعت رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه ارزش اقتصاد در کشور و ارزش پول ملی به کار و تولید وابسته است، اظهار کرد: بهبود کسب‌وکار با حمایت از نیروی کار و سرمایه‌های انسانی با تاکید بر نگاه سه جانبه گرایی (دولت، کارگر و کارفرما) و اصلاح اقتصادی برای کشور ارزش آفرینی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه با تاکید بر گره‌گشایی و حل مسائل با نگاه به توسعه زیرساختی، تصریح کرد: رفع خیلی از مشکلات نیازی به بودجه، زنجیره تامین و … ندارد و فقط کافی است به مسائل با رویکرد حل مشکلات نگاه کرد تا بتوان موانع را از سر راه برداشت. با بازکردن گره‌های کوچک موانع بزرگی از سر راه تولید برداشته می‌شود تا چرخ تولید شتابان به حرکت درآید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تصمیمات گرفته شده برای حل مشکلات هپکو ناکافی و این شرکت خط قرمز اقتصاد در حوزه صنعتی است، گفت: به عنوان یک سهامدار عادی به هپکو نگاه نمی‌کنیم و سازمان تامین اجتماعی با تزریق ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی به هپکو ثابت کرد که سهامدار عادی نیست و مسئولانه نسبت به اتفاقات این شرکت تلاش می کند و پیگیر مشکلات آن خواهیم بود.

موسوی افزود: هپکو ظرفیت بالایی در حوزه تولید کشور دارد و در حمایت از تولید ملی نباید محصولات مشابه تولید داخلی از سایر کشورها با هر سازوکاری به ایران وارد شود که آسیب جدی به کارخانجات همانند هپکو وارد خواهد کرد.

وی گفت: به مجموعه شرکت‌های وابسته به شستا به صورت شفاهی دستور داده شده است که تحت هیچ شرایطی کالایی که در شرکت هپکو تولید می‌شود را وارد نکنند و حق ندارند تجهیزاتی که در هپکو تولید می‌شود را واردات کنند تا بتوان با حمایت از تولید زمینه احیا و توسعه هپکو  را فراهم کرد و این دستور را پس از برگشت از استان مرکزی کتبا اعلام خواهم کرد. باید از ظرفیت بوجود آمده در این شرکت صیانت کرد که همانا استفاده از فرصت‌هایی است که در این مجموعه تولیدی شکل گرفته است و با اصلاح مدیریتی در معاونت اقتصادی سازمان تامین اجتماعی بتوان هپکو را به عنوان یک شرکت برتر نشان داد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.