رقابت ابرانسان‌ های حاصل از تغییرات ژنتیک در آینده

خبرگزاری ایسنا: دانشمندان دانشگاه فناوری ماساچوست پیش‌بینی کرده‌اند که ورزشکاران ابرانسان ایجاد شده با درمان ژنتیکی و مهندسی زیست مکانیکی در آینده در المپیک‌ها و رویدادهای ورزشی خاص خود به رقابت بپردازند.

 فناوری‌های ارتقای عملکرد تا جایی پیشرفت خواهند کرد که نه تنها توانایی‌های انسان را گسترده می‌کنند بلکه رویدادهای ورزشی خاص خود مانند نسخه فرمول رقابت خودروها را هم طلب خواهند کرد.

به گفته پروفسور هیو هر،‌ برای هر ابرانسان یک ورزش جدید مانند دو، شنا و صخره‌نوردی قدرتی ایجاد خواهد شد.

پروتزهای مکانیکی بسیار تخصصی‌تر از پاهای شبیه به یوزپلنگ مورد استفاده توسط معلولان از جمله اسکار پیستوریوس از آفریقای جنوبی خواهند بود.

آزمایشگاه هر در دانشگاه فناوری ماساچوست اکنون در حال کار بر روی یک پای بیونیک برای دوومیدانی است.

این مهندس زیست‌مکانیک در گفت‌وگو با مجله نیچر اظهار کرد: در دهه‌های آینده این حوزه یک اندام بیونیک را تولید خواهد کرد که از پیچیدگی لازم برای تقلید از عملکرد اندام زیستی برخوردار باشد.

اگر تمام محدودیتها برداشته شود، علم می‌تواند عملکرد انسان را به مرزهای جدید برساند، اگرچه به گفته محققان، داروها تنها پاسخ برای این هدف نخواهند بود.

به گفته برخی، تقویت کننده‌ها به قدری شایع شده‌اند که تنها راه‌حل اجازه استفاده از هرگونه از آنها تا جای ایمن است؛ اما جراحی و در نهایت تقویت‌های فناورانه نیز می‌توانند به ورزشکاران در دستیابی به جایگاه‌های بالا کمک کند.

پرتاب‌کنندگان بیس‌بال که برای جایگزین کردن رباط آرنج آسیب‌دیده با بافتی از عضله همسترینگ یا تاندون ساعد تحت جراحی قرار گرفته‌اند، مدعی شده‌اند که پس از دو سال روند توانبخشی قادر به پرتاب سختتر توپ شده‌اند.

دکتر اندی میا، متخصص اخلاق‌زیستی دانشگاه غرب اسکاتلند با اشاره به ارتقای بیشتر جراحی تخیلی ممکن اظهار کرد: تصویر کنید از پیوندهای پوست برای افزایش بافت در میان انگشتان برای ارتقای ظرفیت شنا استفاده شود.

 این گونه‌ ترفندها در زیست‌شناسی انسان، راه‌های ممکنی هستند که انسانها برای پیشی ‌گرفتن از دیگران استفاده خواهند کرد.

پیشرفتها در درمان ژنتیکی می‌تواند امکان این را برای همه ورزشکاران فراهم کند که دی‌ان‌ای خود را ارتقا بخشند.

در آزمایشاتی با هدف درمان دیستروفی عضلانی در دروان پیری، محققان دانشگاه پنسیلوانیا به معرفی یک ژن پرداخته‌اند که منجر به ابراز بیش از حد رشد هورومون IGF1 در موشها شد و تا ۱۴ درصد قدرت عضلات موشهای جوان را ارتقا بخشید.      


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.