رقابت اصلی بین قالیباف، جلیلی و روحانی است

۲۴خردادماه،

حجت‌الاسلام رسایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نماینده مجلس نهم گفت: به احتمال زیاد مرحله دوم رقابت بین دو اصولگرا یعنی قالیباف و جلیلی باشد البته ممکن است بین جلیلی و روحانی نیز باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین “حمید رسایی” در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ پیام حضور پرشکوه مردم در خلق حماسه سیاسی برای دشمنان گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به معنای علاقه‌مندی به نظام جمهوری اسلامی بوده است، زیرا هر رأی به هر فردی قبل از اینکه رأی به آن فرد باشد رأی به جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگر کسی جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد نمی‌آید در این صف بایستد و رای بیندازد، یعنی این سازو کار و ساختار نظام را قبول دارد، بنابراین اولین پیام این حضور این است که نظام مردمی است و مردم به این نظام علاقه‌مند می باشند.

نماینده مجلس نهم تصریح کرد: رِنج انتخابات ملی مانند ریاست جمهوری در دنیا ۳۵ تا ۴۵ درصد است، یعنی اگر مشارکت در کشوری تا ۳۵ درصد باشد می‌گویند قواعد دموکراسی آن کشور توسط مردم پذیرفته شده است. در کشور ما آخرین انتخابات ۸۵ درصد بوده و قاعدتا این نشانه بسیار خوبی برای وجود عنصر مردم در استحکام بخشیدن به تایید یک نظام است.

رسایی در ارزیابی خود از روند اجرایی انتخابات اظهار داشت: الحمدالله ما خلافی در طول مدت برگزاری انتخابات از چند ماه قبل تا به امروز ندیده‌ایم؛ یعنی مسیر طبق ضوابط و قواعد قانونی پیش رفته و مجریان و ناظران به‌حمدالله خوب بوده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور چند چهره اصولگرا در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نتیجه انتخابات را چگونه می‌بینید، گفت: در این دوره سبد آرا خیلی مختلف بود و عمدتا تقسیم‌بندی براساس اصلاح‌طلبی، اصولگرایی نیست و رقابت خیلی نزدیک است.

این نماینده اصولگرا افزود: من فکر می‌کنم در مرحله دوم به احتمال زیاد دو اصولگرا یعنی قالیباف و جلیلی با هم رقابت کنند، البته ممکن است بین جلیلی و روحانی نیز باشد.

وی امکان رای آوردن ولایتی را ضعیف دانست و گفت: رقابت اصلی بین قالیباف،‌ جلیلی و روحانی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.