رقابت ایران و آمریکا در بازار میوه هند ؛ سیب های ایرانی قیمت ها را شکستند

۰۹اردیبهشت،

نظام پرداخت روپیه ای هند به ایران ، راهی برای گریز از تحریم ها است و صادر کنندگان ایرانی هند را به عنوان یک بازار صادراتی عمده نگاه می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سیب های صادراتی ایران و آمریکا رقابت شانه به شانه و نزدیکی در بازار میوه هند دارند.

” هندوستان تایمز” گزارش داد: با آغاز صادرات سیب ایرانی به بازار میوه هند از فوریه سال جاری میلادی قیمت سیب های صادراتی آمریکا در بازار هند کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.

بر اساس این گزارش پیش از آغاز صادرات سیب ایران، قیمت هر کیلو سیب صادراتی آمریکا به هند رقمی بین ۹۰ تا ۱۲۰ روپیه بود ، اما همزمان با صادرات سیب ایرانی از دو ماه پیش با قیمت ۵۰ تا ۷۰ روپیه در هر کیلو ، قیمت سیب صادراتی آمریکا نیز کاهش یافته و به رقم ۷۰ تا ۹۰ روپیه رسیده است.

قیمت سیب صادراتی چین در بازار هند ارزان ترین نوع است و رقمی بین ۴۰ تا ۵۰ روپیه است و بعد از آن سیب داخلی هند با قیمت ۶۰ تا ۷۰ روپیه در هر کیلو است.

برخی مقامات هندی از دولت دهلی خواسته اند برای حمایت از تولید داخلی و کشاورزان هندی محدودیت هایی را در زمینه واردات میوه های خارجی اعمال کنند.

بر اساس گزارش هندوستان تایمز هم اکنون سیب ایرانی دو ماه است راهی بازارهای میوه هند می گردد و به سبب مشکلات ناشی از تحریم ها ، نظام پرداخت روپیه ای هند به ایران ، راهی برای گریز از تحریم ها است و صادر کنندگان ایرانی هند را به عنوان یک بازار صادراتی عمده نگاه می کنند.

هند تنها ۲۰ درصد از سیب مصرفی بازار خود را از کشورهای خارجی از جمله چین، آمریکا و ایران وارد می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.