رقابت برای حضور در کنداکتور رمضان

بی‌خبری شبکه‌ها از سریال‌های رمضان/

سینماپرس- گروه تلویزیون/ سیما به رسم گذشته گزینه‌های مجموعه‌های تلویزیونی شبکه‌هایش را برای پخش رمضانی هنوز به قطعیت نرسانده است.

به گزارش سینماپرس، با توجه به زمان اندک سه هفته‌ای که تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده است، مجموعه‌های تلویزیونی که وی‍ژه این ماه در شبکه‌های مختلف سیما تهیه و تدارک دیده شده‌اند؛ هنوز با وضعیت قطعی مواجه نیستند.
بنا به اخبار پراکنده‌ای که در زمینه تولید و ادامه روند ساخت این پروژه‌ها به دست می‌رسید، لیستی از پروژه‌هایی که به واسطه گفته‌های کارگردانان و یا تهیه‌کنندگان از سمت شبکه به عنوان گزینه پخش در رمضان معرفی شده بودند در اختیار قرار گرفت. در میان این لیست بدست آمده مشخص شد که هر کدام از شبکه‌های سیما با وجود دو گزینه و یا بیشتر به استقبال ماه رمضان می‌روند.
شبکه یک با توجه به دو گزینه احتمالی خود یعنی «راستش را بگو» و «راز پنهان» هنوز قطعیت پخش را به هیچ کدام نسپرده است. این در حالی است که سریال «راستش را بگو» به کاگردانی محمدرضا آهنج و تهیه فاطمه ثمرقندی که تصویربرداری خود را ۲۰ روز پیش به پایان رساند. با سپردن ۱۰ قسمت نخست به شبکه، از انجام ادامه مراحل فنی به مرور و در حین پخش این مجموعه خبر داد. به واسطه اخبار «راستش را بگو» به عنوان گزینه قطعی این شبکه از مدت‌ها پیش اعلام شده بود. هرچند که چند روز گذشته و با اعلام خبر پایان نزدیک مجموعه «راز پنهان» به کارگردانی فلورا سام و تهیه مجید اوجی این گزینه نیز به پخش رمضانی تبدیل شد. اوجی تهیه‌کننده، این سریال را به عنوان مجموعه‌ای ویژه و مختص رمضانی ندانست و گفت گرچه «راز پنهان» مختص به این ماه ساخته نشده است اما به واسطه درون مایه و مضمون معناگرایی که دارد، بی‌تناسب با این ماه نخواهد بود.
اما گزینه‌های شبکه دو سیما برای پخش در رمضان سه سریال است. «مثل من، مثل تو» به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه داوود قچاق که پیش از این با نام «امروز، فردا» در حال تولید بود یکی از این احتمالات است. این مجموعه ۶۰ قسمتی  است که تا به حال توانسته ۳۰ قسمت بخش نخست خود را آماده و تحویل شبکه بدهد به گفته تهیه‌کننده، بخش نخست برای پخش در رمضان در نظر گرفته شده است و سایر قسمت‌ها در قالب بخش دوم بعد از ماه رمضان به روی آنتن شبکه دو می‌رود. اما نکته جالب توجه در مورد سریال «مثل من، مثل تو» ژانر این مجموعه است که متعلق به مخاطب کودک و نوجوان تهیه شده است؛ و بنا به گفته سازندگان حاوی مضامین اخلاقی است که آن را برای پخش در این ماه مناسب می‌کند.
دیگر گزینه شبکه دو ، «چمدان» به کارگردانی و تهیه خسرو ملکان است که به واسه داستان و قالب طنز می‌تواند توجه معاون سیما را در شاد کردن فضای مجموعه‌های تلویزیونی را جلب کند. هرچند که خسرو ملکان پس از ۱۳ سال به تلویزیون بازگشته است، اما توانسته با سوژه تازه خود در شناخت مخاطب خود به نظر و ایده درستی رسیده برسد.
دیگر امکان پخش شبکه دو «رویای گنجشک‌ها» به کاگردانی راما قویدل و تهیه رضا جودی است. گرچه این مجموعه تنها توانسته ۵۰ درصد از تصویربرداری خود را به پایان برساند اما باز هم به عنوان احتمال پخش در ماه رمضان در نظر گرفته شد.
شبکه سه نیز با سه گزینه، یکی «خداحافظ بچه» به کاگردانی منوچهر هادی که تا به حال بیش از ۷۰ درصد از مراحل تصویربرداری خود را پشت سرگذاشته به میزبانی ماه رمضان برود. این نخستین تجربه سریال‌سازی هادی به تهیه‌کندگی داوود هاشمی با مضمونی طنز به نظر جدی‌ترین گزینه پخش ماه رمضان این شبکه می‌آید.
اما از سوی دیگر سریال «دزد و پلیس» به کاگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی مهراب قاسم‌خانی گزینه بعدی است. بی‌شک با دیدن نام کارگردان و نویسنده این مجموعه می‌توان به درون‌مایه طنز آن پی برد.
علاوه بر این سری ششم مجموعه طنز «خنده بازار» به تهیه‌کنندگی فرید شب‌خیز به عنوان آیتم‌های شبانه مورد قطعیت برای پخش قرار گرفته‌اند.
شبکه تهران نیز در اعلام گزینه‌های ماه رمضان خود از چندی پیش تنها نام مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را به تهیه اکبر تحویلیان اعلام کرد. این مجموعه که در سری تازه خود با تفاوت رویکردی مواجه شده است، به جای نمایش خشم و غضب پروردگار به نمایشی از رحمت و بخشایش پروردگار خواهد پرداخت.
بر اساس تجربه‌ای که در زمینه اعلام برنامه‌ها و مجموعه‌های نوروزی و مناسبتی دیگر در دوران اخیر وجود داشته است، اعلام نهایی گزینه‌های پخش شبکه مختلف برای ماه رمضان تا آخرین روزها توسط شبکه‌ها و سیما به قطعیت نخواهد رسید.
انتهای پیام/ع.آ

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۰۱۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.