رقابت خودروسازها با بیمه مرکزی!

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

طبق قانون تاسیس بیمه مرکزی فقط شرکت هایی که دارای مجوز از بیمه مرکزی می باشند قادر به عملیات بیمه گری می باشند و کاری که شرکت امداد خودرو انجام داده است، در واقع نوعی بیمه گری به حساب می آید.

خبر اقتصادی:به گزارش پایگاه اینترنتی تحلیلی-خبری آیین و به نقل از موج، شرکت های خودروساز به منظور حمایت از مشتریان خود و بر اساس قانون حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان وظیفه دارند که خدمات لازم را به مشتریان خود ارائه دهند.

بر این اساس، خدمات کارت طلایی امداد خودرو که از مصادیق بارز پوشش های بیمه بدنه و شخص ثالث است از سال ۱۳۸۰ به منظور ارائه خدمات فرابیمه ای اجرا شد.

طی چند هفته اخیر شورای عالی بیمه مرکزی اعلام کرده که خدمات کارت طلایی امداد، در صورتی که مجوز بیمه مرکزی را نداشته باشد غیر قانونی است.

در همین خصوص یکی ار کارشناسان صنعت بیمه به موج، می گوید: طبق قانون تاسیس بیمه مرکزی فقط شرکت های دارای مجوز از بیمه مرکزی، قادر به عملیات بیمه گری می باشند و کاری که شرکت امداد خودرو انجام می دهد، در واقع نوعی بیمه گری به حساب می آید که در حیطه وظایف آنها نیست.

این کارشناس صنعت بیمه در خصوص سپرده های مردم برای دریافت خدمات، می افزاید: با پول های پرداخت شده توسط مردم صندوق هایی ایجاد و خدماتی ارائه میشود که بر خلاف قانون بیمه گری است، اما چون این شرکت ها دارای یک نظام پشتیبانی بیمه اتکایی نیستند موفق به ارائه خدمات خود نمی شوند که در این بین تنها مشتریان آسیب می بینند.

در همین حال حمید رضا حاجی اشرفی، عضو هیات رییسه و سخنگوی انجمن کارشناسان مجمع صنعت بیمه کشور در خصوص مجوز کارت طلایی امداد به موج عنوان می کند: زمانی که شرکت امداد خودرو به حوزه بیمه گری وارد شده است، هر نوع خدماتی که خارج از چهارچوب گارانتی و تضمین باشد، بر عهده ارائه دهندگان خدمات است.

وی می افزاید: ازآنجاییکه این شرکت ها زیر مجموعه بیمه مرکزی نیستند بنابراین مسولیت پرداختی های مردم نیز وظیفه بیمه مرکزی نیست و بیمه مرکزی فقط وظیفه اطلاع رسانی را دارد ضمن آنکه میتواند از مراجع صلاحیت دار تقاضا کند که جلوی این گونه شرکت ها گرفته شود.

در نتیجه بر اساس این گزارش، هرگونه اشخاصی که پشتوانه و اطلاعات دقیقی در صنعت بیمه گری ندارند، نباید در جامعه رقیب بازار بیمه شوند، البته کاری که اینگونه شرکت ها انجام می دهند شاید در ابتدا ضرری را متوجه آنها نکند اما با گذشت زمان و در حالی که دچار خسارت های عمده و کلانی شوند به دلیل اینکه پشتوانه اتکایی ندارند قطعا ضرر ده خواهند بود و نمی توانند خدمات و پوشش های لازم را برای ارائه به مشتریان خود داشته باشند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.