رقابت داوطلبان کاردانی به کارشناسی آغاز شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، تعداد ۴۲۴ هزار و ۷۲۴ نفر در دو نوبت صبح و بعدازظهر امروز- پنج شنبه – برای شرکت در آزمون ۹۳ کدرشته محل مقطع کاردانی به کارشناسی امسال با یکدیگر رقابت می کنند.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش در این مورد گفت : درهای حوزه های امتحانی آزمون کاردانی به کارشناسی از ساعت هفت و نیم صبح امروز بسته و آزمون نیز از ساعت هشت آغاز شده است.

‘سید جلال طباطبایی’ افزود: آزمون ۳۳ کدرشته کاردانی به کارشناسی با تعداد ۲۱۴ هزار و ۴۹۱ داوطلب در نوبت صبح و آزمون ۶۰ کدرشته باقی مانده با تعداد ۲۱۰ هزار و ۲۳۳ داوطلب در نوبت بعدازظهر دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

به گفته وی آزمون کاردانی به کارشناسی در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود و داوطلبان لازم است حتما یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل جلسه امتحان حضور داشته باشند.

معاون سازمان سنجش در مورد مدت زمان پاسخگویی داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی در گروه های آ‍زمایشی مختلف توضیح داد: داوطلبان گروه پزشکی به جز کدرشته های ۱۱۴ و ۱۰۱ برای پاسخگویی به سووالات عمومی و اختصاصی آزمون ، ۲۲۰ دقیقه فرصت دارند و ۱۸۰ دقیقه نیز برای پاسخگویی به سووالات عمومی و اختصاصی رشته های فوریت های پزشکی و اتاق عمل درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: داوطلبان گروه کشاورزی لازم است در مدت ۱۶۵ دقیقه به سووالات عمومی و اختصاصی آزمون خود پاسخ دهند و زمان پاسخگویی به سووالات گروه فنی و مهندسی در کدرشته های مختلف بین ۱۵۰ تا ۲۱۰ دقیقه متغیر است.

طباطبایی، مدت زمان پاسخگویی به ۱۴۰ سووال عمومی و اختصاصی برای داوطلبان گروه علوم پایه در آزمون کاردانی به کارشناسی امسال را ۲۲۰ دقیقه ذکر کرد.

وی افزود: داوطلبان کدرشته امتحانی ۵۱۴ (حسابداری) برای پاسخ دادن به سووالات عمومی و اختصاصی آزمون خود ۱۹۵ دقیقه فرصت دارند اما مدت زمان درنظر گرفته شده برای داوطلبان دیگر رشته های این گروه امتحانی ۱۳۵ دقیقه است.

طباطبایی یادآور شد: در آزمون رشته های دامپزشکی، داوطلبان کدرشته ۷۰۱ (علوم آ‍زمایشگاهی دامپزشکی) برای پاسخ به سووالات عمومی و اختصاصی ۲۱۰ دقیقه وقت دارند اما دیگر داوطلبان این گروه باید در مدت ۱۸۰ دقیقه به سووالات عمومی و اختصاصی آزمون پاسخ دهند.

به گفته وی، برای پاسخگویی داوطلبان گروه هنر به سووالات آزمون کاردانی به کارشناسی نیز ۱۶۰ دقیقه فرصت تعیین شده است.

از مجموع متقاضیان آزمون کاردانی به کارشناسی امسال ۱۸۰ هزار و ۲۵۳ نفر زن و ۲۴۴ هزار و ۴۷۱ نفر مرد هستند که آزمون آنها در حوزه های امتحانی ۱۳۵ شهرستان مختلف کشور درحال برگزاری است.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۶۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.