رقابت در شرکت‌های اینترنتی مانع کم‌فروشی می‌شود

۰۷اردیبهشت،

شرکت‌های تجاری اینترنتی به سبب رقابتی که وجود دارد دست به کم‌فروشی نمی‌زنند.

مهران صالحیان – عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت‌های اینترنتی اجازه تخصیص پهنای باند با ضریب اشتراک یک به ۱۰ را داده است، اما شرکت‌های اینترنتی به سبب شرایط تجاری در صنف ضریب اشتراک را به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسانند تا کیفیت سرویس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در هر صورت کم‌فروشی به ضرر شرکت‌های کم‌فروشی است، چراکه ارائه‌ی سرویس اینترنتی خدمتی مداوم است و رضایت مشتریان حرف اول در بقای شرکت را می‌زند.

صالحیان کندی سرعت سرویس اینترنت را به دلایلی نظیر فیلترینگ نسبت داد و گفت: کاربران به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروهی با عنوان فروش Delicate سرویس را خریداری می‌کنند و محصولی را که می‌خرند تحویل می‌گیرند و گروهی دیگر مشترک خانگی می باشند و موضوع کم‌فروشی ممکن است برای این گروه مصداق داشته باشد.

وی در رابطه با مشکلات حوزه اینترنت تاکید کرد: جوابگو نبودن شرکت ارتباطات زیرساخت در مقابل شرکت‌های اینترنتی از مشکلات اصلی در رابطه با اینترنت در داخل کشور است.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور عملکرد وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در زمینه‌ی اینترانت و ارتباطات داخلی کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در بخش اینترنت و فضای بین‌الملل تغییر مثبتی ندیدیم که امیدواریم این بهبود حاصل شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.