رقابت شلوغ ترین گروه آزمایشی کنکور ۹۱ آغاز شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، از مجموع یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ نفر داوطلب آزمون سراسری سال ۹۱، تعداد ۴۴۹ هزار و ۹۵۵ نفر برای شرکت در آزمون گروه علوم تجربی نام نویسی کرده اند.

رقابت ۳۰۴ هزار و ۶۰۸ داوطلب زن و ۱۴۵ هزار و ۳۴۷ داوطلب مرد گروه علوم تجربی از ساعت هشت امروز(جمعه) در حوزه های امتحانی داخل و خارج کشور آغاز شده است.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درهای حوزه های امتحانی برای داوطلبان گروه علوم تجربی از ساعت هفت صبح بسته شده و فرآیند آزمون نیز از ساعت هفت و نیم آغاز شده است.

‘حسین توکلی’ با بیان آنکه شروع پاسخگویی به سووالات آزمون داوطلبان از ساعت هشت آغاز شده است، افزود: داوطلبان این گروه نیز همانند چهار گروه آزمایشی دیگر کنکور ابتدا دفترچه سووالات عمومی را به همراه پاسخنامه دریافت می کنند که باید در مدت ۷۵ دقیقه به ۱۰۰ سوال زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی پاسخ دهند.

وی ادامه داد: دفترچه شماره ۲ گروه علوم تجربی نیز شامل ۱۷۰ سووال اختصاصی است که داوطلبان برای پاسخگویی به آنها ۱۷۵ دقیقه فرصت دارند.

توکلی درمورد داوطلبان دیپلم بهیاری و بهیاران شاغل که در آزمون گروه علوم تجربی امسال شرکت می کنند نیز توضیح داد: این داوطلبان علاوه بر دفترچه سووالات شماره ۱ و ۲، یک دفترچه شماره ۳ را نیز دریافت می کنند که باید به ۵۰ سووال تخصصی بهیاری در مدت ۳۰ دقیقه پاسخ دهند.

رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی پس از چهار ساعت و ۱۰ دقیقه پایان خواهد یافت تا برگزاری آزمون با حضور داوطلبان گروه زبان های خارجی در نوبت عصر همان روز دنبال شود.

داوطلبان گروه علوم انسانی که به لحاظ جمعیت، دومین گروه پرمتقاضی آزمون سراسری امسال هستند نیز در نوبت صبح شنبه ۱۰ تیرماه به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

سووالات عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون سراسری، دو ساعت بعد از پایان فرایند برگزاری آزمون گروه آزمایشی آنها بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.

کلید تصحیح سووالات عمومی و اختصاص تمام گروه های آزمایشی آزمون سراسری سال ۹۱ نیز از ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه از طریق پایگاه اینترنتی سنجش قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود.

نتایج اولیه داوطلبان آزمون سراسری به همراه کارنامه آنها نیمه مرداد ماه منتشر می شود و داوطلبان مجاز نیز از ۱۷ تا ۲۳ مرداد ماه باید برای انتخاب رشته الکترونیکی آزمون خود اقدام کنند.

نتایج نهایی آزمون و انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز آزمون سراسری سال ۹۱ در فاصله زمانی ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه بر روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار خواهد گرفت.

آزمون سراسری سال با یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ داوطلب، نسبت به سال گذشته، ۶۶ هزار نفر متقاضی کمتر دارد و تعداد داوطلبان آن نسبت به کنکور سال ۸۹ نیز ۲۲۰ هزار نفر کاهش نشان می دهد.

سال گذشته ۵۶۷ هزار نفر از طریق کنکور وارد دانشگاه شدند که به گفته ‘ابراهیم خدایی’ سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش آزمون امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر نسبت به سال ۹۰ اضافه شده است.

فراهنگ ** ۱۰۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۵۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.