رقابت ناعادلانه یکی از مشکلات اینترنت کشور

۳۱فروردین۱۳، ایسنا- عضو انجمن شرکت‌های اینترنتی با انتقاد از عملکرد شرکت مخابرات در رقابت با بخش خصوصی گفت: شرکت‌های خصوصی مجبورند برای بقاء، سرویس خوب با ضریب اشتراک پایین ارائه دهند اما این عدم تعادل در درآمد و هزینه را ایجاد می‌کند.

محمدرضا حلوایی گفت: بخش دولتی در ارائه سرویس‌های اینترنتی به سبب نداشتن محدودیت در امکانات و عرضه خدمات با هزینه‌های پایین به کاربران، تنها فعال این عرصه است و جای رقابت برای شرکت‌های خصوصی اینترنتی باقی نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های اینترنتی به عنوان بنگاه‌ اقتصادی کار را آغاز و راه‌های انجام کار را پیدا کردند، بخش خصوصی بود که ضعف‌ و قوت‌ها را شناسایی کرد اما کمی بعد سیستم نهادهای دولتی رشته امور را از بخش خصوصی گرفت.

عضو انجمن شرکت‌های اینترنتی گفت: براساس تفاهم نامه SLA اگر ارائه سرویس طبق تعهدات انجام نشود، شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات ملزم به پرداخت جریمه می باشند اما تاکنون یک ریال هم بابت خسارت به ما پرداخت نشده است.

حلوایی به پیشرفت‌های بخش خصوصی در عرصه VOIP یا تلفن اینترنتی اشاره کرد و افزود: ما در زمینه تلفن بین المللی اینترنتی پیشرفت بسیاری داشتیم؛ هزینه‌های تماس‌های بین‌المللی را به شدت کاهش دادیم اما اکنون برای استفاده از سیستم VOIP مشکلاتی برای شرکتها وجود دارد.

به گفته عضو انجمن شرکت‌های اینترنتی بهبود شرایط اینترنتی برای شرکت‌های خصوصی فراهم نشد چراکه بعضی تصمیم‌گیری‌ها به صورت فنی و با رویکرد علمی و تخصصی انجام نمی‌شوند و بسیاری از شرکت‌هایی که به توسعه رسیدند و اشتغالزایی می‌کردند، به سمت ورشکستگی می‌روند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.