رقابت های قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل قاره آسیا

۲۳ آبان ،

دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل در قاره آسیا به مرحله حساس رسید.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشیممتازنیوز، در دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل، از قاره آسیا ۱۰ تیم در قالب ۲ گروه B,A در این رقابتها شرکت کردند که هر کدام تاکنون ۴ بازی انجام داده اند.

در گروه A تیم های کره جنوبی ایران، ازبکستان قطر و لبنان ودر گروه B تیم های ژاپن، استرالیا، عمان ، اردن و عراق قرار دارند.

در بازی اول این رقابتها در گروه A  بازی بین تیم های ازبکستان و ایران صورت گرفت که تیم ایران توانست تک گل امتیاز این بازی را به نفع خود برساند.

بازی دوم بین تیم لبنان میزبان تیم قطر بود که این تیم توانست با یک گل تیم لبنان را شکست دهد.

دیدار سوم بین تیم های لبنان و ازبکستان صورت گرفت که این بازی با تساوی ۱ بر ۱ به اتمام رسید.

در رقابت بین تیم های قطر و کره جنوبی چشم بادامی ها توانستند با نتیجه ۴ بر ۱ پیروز میدان شوند.

در پنجمین بازی تیم کره جنوبی با ۳ گل از تیم لبنان پذیرایی کردند.

در بازی بین تیم ایران و قطر که در استادیوم آزادی صورت گرفته بود هیچ گلی رد و بدل نشد.

رقابت بین تیم ازبکستان و کره جنوبی نیز با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

تیم لبنان طعم اولین برد خود را مقابل تیم ایران با یک گل چشید.

تیم ازبکستان در چهارمین بازی خود مقابل قطر نتیجه را ۱ بر صفر به نفع خود همه کرد که این پیروزی نیز اولین برد تیم ازبکستان بود.

آخرین دیدار بین تیم ایران و کره جنوبی انجام گرفت که تیم ایران با تک گل جواد نکونام پیروز میدان شد.

تیم کره جنوبی در جدول رده بندی با ۲ برد ، ۱ باخت و ۱ مساوی در صدر جدول قرار دارد. که البته این تیم توانسته تاکنون ۹ گل وارد دروازه حریفانش کند و ۷ امتیاز کسب کند.

تیم ایران مانند تیم کره جنوبی ۲ برد؛  ۱ باخت و ۱ مساوی در کارنامه خود ثبت کرده و در رده دوم جدول قرار دارد . تیم کشورمان نیز ۷ امتیاز را آن تیم خود کرده اما با تفاضل گل کمتر.

تیم ازبکستان در ۴ بازی خود ۱ برد، ۱ باخت، ۲ تساوی با کسب ۵ امتیاز در رده سوم قرار گرفته است و تیم قطر و لبنان مانند یکدیگر ۱ برد داشتند، ۲ باخت، ۱ مساوی و با ۴ امتیاز به ترتیب در رده چهارم و پنجم جدول رده بندی قرار دارند.

لازم به ذکر است تیم ملی کشورمان روز چهارشنبه ۲۴ آبان در استادیوم آزادی میزبان تیم ازبکستان خواهد بود.

شایان ذکر است که در همان روز تیم لبنان به مصاف تیم قطر در استادیوم ال سه دوحه می رود.

ادامه بازی های گروه A قاره آسیا بدین ترتیب صورت می گیرد:
در اوایل فروردین ماه سال تیم کره جنوبی به مصاف تیم قطر و تیم ازبکستان با تیم لبنان در دور ششم بازی خواهند داشت که در این دور تیم ملی ایران به استراحت می پردازد.

در اوایل تیر ماه تیم لبنان و قطر به ترتیب میزبان تیم کره جنوبی و تیم ایران خواهند بود.

تیم ایران با تیم لبنان و تیم های کره جنوبی با ازبکستان از تیرماه به رقابت با یکدیگر می پردازند.

در آخرین دور این رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل، تیم قطر به مصاف تیم ازبکستان می رود و تیم ایران و تیم کره جنوبی مدعیان صعود با یکدیگر در کشور کره به رقابت خواهند پرداخت.

هم چنین دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل در گروه B قاره

آسیا به شرح زیر برگزار شد.

اولین بازی بین تیم های ژاپن و عمان صورت گرفت که در آن تیم ژاپن موفق به زدن ۳ گل به تیم حریف خود شود، در دومین بازی تیم های اردن و عراق به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

تیم ژاپن در دومین بازی خود مقابل تیم اردن بار دیگر با نتیجه ۶ بر صفر پیروز میدان شد.

چهارمین دیدار بین تیم های عمان و استرالیا انجام و بازی بدون گل به اتمام  رسید.

تیم های ژاپن و استرالیا به تساوی ۱-۱ دست یافتند.

تیم های عراق و ژاپن نیز به تساوی ۱-۱ رضایت دادند.

تیم ژاپن در بازی چهارم خود مقابل تیم عراق توانست با یک گل شکست دهد.

تیم اردن موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ تیم مدعی استرالیا را از پیش روی بردارد.

چهارمین بازی تیم های عمان و اردن در ورزشگاه امان در یک دیدار نزدیک و تماشایی در نیمه دوم ۳ گل را در بر داشت که دو گل سهم عمان و یک گل برای اردن به ثمر رسید تا شرایط این گروه را کمی پیچیده تر کند.

تیم عراق و استرالیا مدعیان صعود به جام جهانی در استادیوم العربی قطر با یکدیگر دیدار کردند که در پایان تیم استرالیا موفق شد حریف سرسخت خود را با ۲ گل از پیش رو بردارد، البته فوتبال عراق به سبب مسائل سیاسی دیدار های خود را برگزار می‌کند و به نوعی از امتیاز میزبانی سودی نمی‌برد.

قضاوت دیدار استرالیا را لی مین هو از کره جنوبی به عهده داشت.

برنامه آینده این گروه به شرح ذیل می‌باشد.

در دور پنجم از رقابت های عمان و ژاپن در ورزشگاه سلطان قابوس قسط در تاریخ ۲۴ آبان ما ه به مصاف هم می‌روند.

در دیگر دیدار این گروه تیم های عراق و اردن در استادیوم العربی قطر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و تیم فوتبال استرالیا در دور پنجم به استراحت می‌پردازند.

دور ششم این دیدارها در اوایل فروردین ماه تیم استرالیا با تیم عمان و تیم اردن با تیم ژاپن بازی خواهند داشت.

در تیر ماه بازی های بدین ترتیب که تیم ژاپن با تیم استرالیا، تیم عمان به مصاف تیم ملی عراق خواهند رفت، همچنین در دور هشتم رقابت تیم عراق با تیم ژاپن و تیم فوتبال استرالیا با تیم اردن بازی خواهند داشت.

در اواخر همین ماه آخرین دور این رقابت های مقدماتی با دیدار تیم های اردن و عمان با یکدیگر و تیم های استرالیایی و عراق به پایان می‌رسد.

دراین دیدارها تیم ژاپن توانست بدون باخت و یک تساوی، ۱۰ امتیاز را در این دور از آن تیم خود کند، تیم ژاپن تواسنت در این چهار بازی خود ۱۱ گل به ثمر برساند و در صدرجدول رده بندی قرار گیرد.

تیم استرالیا با یک برد و یک باخت و کسب ۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد همچنین این تیم از چهار بازی در دو بازی خود مقابل ژاپن و عمان نتیجه تساوی را در کارنامه خود ثبت کرد.

تیم عمان نیز با به دست آمدن ۵ امتیاز و تفاضل گل کمتر نستب به تیم فوتبال استرالیا در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفته است.

تیم اردن در جدول رده بندی با یک برد، ۲ باخت و ۱ مساوی در رده چهارم قرار دارد که البته این تیم توانسته تا کنون ۴ گل وارد دروازه حریفانش کند و ۴ امتیاز کسب کند و تیم عراق با کسب ۲ امتیاز در آخرین رده جدول گروه خود قرار گرفته است که این تیم در این دور از رقابت ها نتواسته چهار گروه خود را شکست دهد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.