رقابت های هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور آغاز شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رقابت های المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی از ساعت ۸ صبح امروز(پنج شنبه )در دانشگاه های تربیت مدرس، مازندران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان و بوعلی سینا همدان آغاز شده و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت .

این رقابت از هشت صبح روز جمعه ( فردا ) نیز دوباره آغاز شده و تا ۱۷ عصر همان روز ادامه دارد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی در ۱۶ رشته از مجموع ۱۷ رشته تحصیلی شامل زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی کشاورزی (گرایش زراعت و اصلاح نباتات) در روزهای پنج شنبه و جمعه ، هفتم و هشتم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

‘حسین توکلی’ به حضور دو هزار و ۳۵۳ دانشجو در رقابت های هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور اشاره کرد و گفت: تعداد ۴۱۰ دانشجو در قطب یک به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس، ۲۸۹ نفر در قطب ۲ به میزبانی دانشگاه مازندران، ۲۴۰ نفر در قطب ۳ واقع در دانشگاه فردوسی مشهد، ۳۰۰ نفر در قطب ۴ به میزبانی دانشگاه تبریز، ۳۲۴ نفر در قطب ۵ به میزبانی دانشگاه اصفهان، ۲۵۰ نفر در قطب ۶ واقع در دانشگاه شیراز، ۳۰۹ نفر در قطب ۷ به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان و ۲۳۰ نفر در قطب شماره ۸ به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: علاوه بر قطب های هشتگانه دانشگاهی، برخی مراکز آموزش عالی همچون دانشگاه های سیستان و بلوچستان، رازی کرمانشاه، کردستان، لرستان و شهید چمران اهواز نیز به عنوان حوزه های امتحانی المپیاد علمی دانشجویی کشور انتخاب شده اند.

توکلی یادآور شد: پاسخگویی به سوالات این المپیاد برای تمام رشته ها به صورت تشریحی خواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: آزمون رشته طراحی صنعتی به عنوان هفدهمین رشته المپیاد علمی دانشجویی کشور به طور جداگانه از دیگر رشته ها برگزار می شود که تاریخ و چگونگی برگزاری آن به زودی از طرف سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی تاریخ اعلام نتایج المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی کشور را هفته سوم خردادماه ذکر کرد و گفت: این نتایج از طریق نشریه پیک سنحش و پایگاه اینترنتی سازمان سنجش منتشر می شود.

توکلی افزود: نتایج المپیاد علمی دانشجویی متمرکز کشور یا ۱۵ نفر اول آزمون کارشناسی ارشد بدون احتساب معدل نیز پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد سال اعلام خواهد شد.

آزمون مرحله نهایی هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، ۲۱ و ۲۲ تیرماه در دانشگاه تربیت مدرس در تهران برگزار می شود .

همچنین آزمون مرحله نهایی المپیاد بین المللی علمی دانشجویی در رشته های ریاضی و شیمی نیز از ۲۴ تا ۲۶ تیرماه ۹۱ با حمایت موسسه علوم و فنون کیش به اجرا گذاشته می شود.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۱۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.