رقابت یک روبات با کنکوری‌های ژاپن!

دانش > روبات
محققان ژاپنی در حال کار بر روی روباتی هستند که امید می‌رود از هوش کافی برای دستیابی به نمرات عالی در امتحانات ورودی دانشگاه برتر این کشور برخوردار باشد.

شرکت فوجیتسو و موسسه ملی انفورماتیک ژاپن اظهار کرده‌اند که هدف از ساخت این روبات، دستیابی آن به نمرات عالی در آزمون ورودی دانشگاه توکیو تا سال ۲۰۲۲ بوده که یکی از دانشگاه‌های طراز اول جهان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، مغز مصنوعی این روبات به تحلیل واژگان، اعداد و معادلات پیش از ارائه پاسخ صحیح به سوالات آزمون بسیار مشکل دانشگاه توکیو خواهد پرداخت.

به گفته دانشمندان، این روبات باید سوالات آزمون را مورد بررسی قرار داده و فرمول‌ها و معادلات را به شکلی تبدیل کند که بتواند آنها را پیش از حل از طریق جبر رایانه‌ای، پردازش کند.
پیش از آن این محققان امیدوارند که این روبات بتواند در آزمون‌های ورودی ملی که تمام دانشجویان ژاپنی باید برای ورود به دانشگاه بگذرانند، با موفقیت عمل کند.

هدف نهایی از این کار، ساخت یک فناوری جدید است که افراد را قادر به استفاده آسان از ابزار بررسی پیچیده ریاضی می‌کند.

این اولین بار نیست که یک شرکت اصلی رایانه به ساخت یک روبات برای رقابت با انسان‌ها پرداخته است.
در سال ۲۰۰۸ شرکت آی‌بی‌ام نیز از برنامه آمریکایی مسابقه « Jeopardy!» خواست تا ابررایانه واتسون این شرکت برای رقابت در برابر شرکت‌کنندگان انسانی وارد صحنه شود.

پس از چند اجرای تمرینی، رایانه واتسون در این مسابقه در فوریه ۲۰۱۱ حاضر شد و توانست رقبای انسانی را یکی پس از دیگری شکست داده و در نهایت به جایزه یک میلیون دلاری دست یابد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.