رقابت ۲۴ فیلم بر سر خرس‌های طلایی و نقره‌ای برلیناله

۱۴ام بهمن ،

فهرست فیلم‌های بخش مسابقه فستیوال فیلم برلین انتشار یافت

برگزارکنندگان فستیوال فیلم برلین (برلیناله) اسامی فیلم‌های بخش مسابقه شصت‌وسومین دوره این فستیوال معتبر سینمایی را منتشر کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، پایتخت صنعتی‌ترین کشور اروپا از روز ۷ تا ۱۷ماه فوریه میلادی (۱۹تا۲۹ بهمن‌ماه) میزبان شصت‌وسومین دوره فستیوال فیلم برلین (برلیناله) است.

بنابر این گزارش، امسال مجموعا ۲۴ فیلم در فستیوال برلیناله روی پرده می‌رود که از این تعداد ۱۹ فیلم در بخش مسابقه برای کسب خرس طلایی و نقره‌ای به رقابت می‌پردازند.

دیتر کوسلیک، رییس فستیوال برلین با بیان اینکه این دوره از فستیوال برلیناله با نمایش فیلم‌هایی از کارگردان شناخته شده سینمای جهان نظیر وانگ کار وی و مارک سودربرگ آغاز بکار می‌کند، دربارهٔ فیلم‌های این حاضر در این دوره فستیوال گفته: “امسال کارگردانان جوان بسیاری در فستیوال حضور دارند و غالب فیلم‌ها از کشورهای اروپای شرقی می باشند. البته فیلم‌های مستقلی هم از آمریکا در این فستیوال به ویژه در بخش مسابقه شرکت دارند.”

کوسلیک همچنین دربارهٔ موضوعات فیلم‌هایی که در این فستیوال شرکت کردند افزوده: “بیشتر فیلم‌ها به سرنوشت اشخاص مشهور و روانپریش پرداختند. به طور مثال دو فیلم فرانسوی “کمی کلودل” و “راهبه” فیلم‌هایی می باشند که قهرمانان آن به نوعی بخاطر بیماری روانی خود در محیط‌هایی قرار دارند که به سبب سیستم قوی کنترل نمی‌توانند از آن فضا خارج شوند.”

فیلم‌های “استاد بزرگ”، “کمی کلودل ۱۶۱۵″، “قطار شبانه برای لیسبون”، “او می‌رود”، “عوارض جانبی”، “یک زندگی طولانی و شاد”، “گلوریا”، “سرزمین موعود”، “طلا”، “راهبه” و”بهشت” از جمله فیلم‌های مطرحی می باشند که در شصت‌وسومین فستیوال فیلم برلین روی پرده می‌روند.

به نوشته یورونیوز، ریاست هیات داوران بخش بین‌الملل شصت‌وسومین فستیوال برلیناله برعهده وانگ کار وی، کارگردان شناخته شده سینمای چین است، که بر اساس برنامه‌های اعلام شده قرار است تازهترین فیلمش با عنوان “استاد بزرگ” در شب افتتاحیه برلیناله روی پرده برود.

– رئیس بزرگ: فیلم “رییس بزرگ” به داستان زندگی ایپ‌مان، یکی از استادان کونگ‌فو می‌پردازد که مربی بروس‌لی نیز بوده است. وانگ کار وی که در حال حاضر در هنگ‌کنگ زندگی می‌کند یکی از کارگردانان محبوب فیلم‌های هنری آسیایی در میان تماشاگران اروپایی و آمریکایی است.

– قطار شبانه برای لیسبون: بیل آگوست، کارگردان دانمارکی نیز با فیلمی به نام “قطار شبانه برای لیسبون” در بخش مسابقه شصت‌وسومین فستیوال فیلم برلین شرکت کرده است. داستان این فیلم به سفر یک معلم زبان لاتین می‌پردازد که پس از خواندن کتابی از یک شاعر و نویسنده پرتغالی برای یافتن پاسخ پرسش‌های خود در مورد مرگ و زندگی به لیسبون، محل زندگی نویسنده سفر می‌کند.

– کمی کلودل۱۶۱۵: ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی در فیلم “کمی کلودل۱۶۱۵” در نقش این مجسمه‌ساز روانپریش ظاهر شده است. کمی کلودل که یکی از مشهورترین مجسمه‌سازان قرن بیستم فرانسه و معشوقه آگوست رودن، دیگر مجسمه‌ساز مشهور این کشور بوده، در سال ۱۹۴۳ میلادی درگذشت. عشق نافرجام وی به آگوست رودن وی را در یک بیماری روانی فرو برد به طوری که سال‌ها سکوت اختیار کرده و با هیچ‌کس معاشرت نمی‌کرد.

– او می‌رود: دیگر فیلم فرانسوی به نام “او می‌رود” با بازی کاترین دونوو در نقش یک زن بیوه نیز در بخش مسابقه شصت‌وسومین فستیوال برلین حضور دارد.

– راهبه: فیلم “راهبه” به کارگردانی گیوم نیکلو نیز به زندگی یک راهبه و درگیری‌های ذهنی وی در دیر و سرانجام گریز وی از این دیر می‌پردازد.

– عوارض جانبی: استیون سودربرگ نیز فیلمی به نام “عوارض جانبی” را به این فستیوال راهی کرده است. عوارض جانبی به داستان زندگی یک زن می‌پردازد که به بیماری افسردگی مبتلا است و پس از شنیدن خبر آزادی همسرش از زندان آغاز به مصرف داروهایی می‌کند که پیامدهای عجیبی برای وی دارد. جود لاو، کاترین زتا جونز و رونی مارلا در این فیلم بازی می‌کنند.

گفتنی است، سوزانا بیر، آندریا درسن، الن کوراس، شیرین نشاط، تیم رابینز و آتینا ریچل سانگاری اعضاء هیئت داوران شصت‌وسومین فستیوال برلیناله به ریاست ونگ کار وی می باشند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.