رقم صادرات تجهیزات پزشکی، از مرز ۸ میلیون دلار گذشت

۰۲م اسفند ،

رقم صادرات تجهیزات پزشکی امسال ۸ میلیون دلار بود که تا پایان سال به مرز ۹ میلیون دلار می رسد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ قاسم آبخضر، رئیس هیات مدیره شرکت صنعت سلامت در نشست خبری امروز دوم اسفند گفت: قبل از انقلاب اسلامی، در صنعت سلامت صد در صد واردات داشتیم ولی بعد از انقلاب در بخش دارویی بالای ۹۵ درصد حمایت تولیدی داریم در بخش تجهیزات نیز بیش از ۵۰ درصد تولید داریم.

وی با بیان این که این تجهیزات به ۴۰ کشور صادر می گردد افزود: رقم صادرات تجهیزات پزشکی امسال ۸ میلون دلار بود که تا پایان سال به مرز ۹ میلیون دلار خواهد رسید.در تلاش هستیم تا نیاز کشور را در بخش دارویی و تجهیزات کامل کنیم.

آبخضر تصریح کرد: بخش سلامت یک بخش ارزشی و امنیتی است، هم اکنون ۴۰۰ واحد تولیدی داریم که در بخش صنعت فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: هم اکنون در بخش ارزی شرکت های ما با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند، ولی در بخش تولیدی کمبود ارز نداشتیم و تولید کنندگان با پشتیبانی وزارتخانه این مشکل را حل کرده اند.

** کمبود مواد اولیه نباید عامل کندی تولید شود

وی با بیان این که کمبود مواد اولیه نباید عامل کندی تولید شود در ادامه بیان کرد: مسئولان باید فکری کنند تا کمبود مواد اولیه عامل کندی تولید نشود.

رئیس هیات مدیره صنعت سلامت افزود: بحث وجود تفاوت بین نرخ ارز شرکت های تولیدی و وارداتی در این نمایشگاه یکی از مشکلات است که در تلاش برای رفع این مشکل هستیم.

وی گفت: برای حضور یک شرکت وارداتی در کوچکترین غرفه نمایشگاه هزینه ای معادل سی میلیون تومان باید پرداخت شود که این امر سبب کاهش حضور شرکت های ارزی می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.