رقیب فرهادی در اسکار روی پرده سینماهای تهران

به گزارش خبرآنلاین، جلسات شورای صدور پروانه نمایش ۳۵ میلیمتری و شورای صدور پروانه فیلمسازی ۳۵ میلیمتری هشتم خرداد در اداره کل ارزشیابی و نظارت تشکیل شد.
 

فیلم سینمایی «عملیات مهدکودک» به تهیه‌کنندگی رویا شریف و کارگردانی فرزاد اژدری ژانر کودک و نوجوان و «چتر سبز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ناصر رفائی عناوین پروژه‌هایی است که از شورای پروانه ساخت مجوز دریافت کردند.

 

همچنین شورای صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «انسان‌های آزاد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مه مت تانریسور محصول ترکیه، «اسب تورین» به کارگردانی بلا تار و تهیه کنندگی گابور تنی محصول مجارستان و «جنایات هنری» به کارگردانی مالکوم ون ویلی محصول آمریکا پروانه نمایش صادر کرده است.

 

«اسب تورین» به کارگردانی بلا تار اولین بار در دنیا فوریه ۲۰۱۱ در بخش مسابقه جشنواره برلین روی پرده رفت و در حالی که به همراه «جدایی نادر از سیمین»‌ یکی از بخت‌های اصلی جایزه خرس طلایی بود، رقابت را به فیلم اصغر فرهادی واگذار کرد، اما برنده جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه فیپرشی شد. این فیلم پارسال به نمایندگی از مجارستان در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان نیز رقیب فیلم «جدایی نادر از سیمین» بود.

 

هشتمین فیلم بلند سینمایی بلا تار داستان یک کشاورز، دخترش و اسب آن‌هاست که می‌کوشند در چشم‌اندازی متروکه دوام بیاورند. اریکا بوک، یانوش درشی و میهالی کورموش در «اسب تورین»‌ بازی می‌کنند که تولید مشترک مجارستان، فرانسه، آلمان، سوییس و آمریکاست.

۵۸۲۴۶


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.