رمزورازهای یکشبه میلونر شدن بازهم به بازار آمد

۱۱م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، چاپ هشتادوهشتم «حکایت دولت و فرزانگی» نوشته مارک فیشر بات ترجمه گیتی خوشدل این روزها در صدر لیست پرفروش های پخش ققنوس قرار گرفته است. کتابی پرطرفدار که ناشران متعددی آن را روانه بازار کرده اند و با استقبال مخاطبان نیز همراه بوده است.
… حکایت دولت و فرزانگی، روایت داستانی کوتاه اما واقعی و سودمند از ملاقات یک جوان هوشمند با پیرمردی دولت مند است. جوان، خواستار آن بود که اوضاع مالی اش بهبود یابد چرا که در یک شرکت کوچک تبلیغاتی به عنوان دستیار کار می کرد و حقوق او متناسب با مخارج روزمره زندگی نبود.از این رو، توسط عموی خود به پیرمردی دانا و ثروتمند(میلیونر یک شبه) معرفی شد و پیرمرد قدم به قدم اسرار کامیابی و رموز خود در این راه را به او آموخت و تغییر و تحول های فراوان و مثبتی را در او ایجاد کرد.

این کتاب کوچک، داستانی جالب و به یادماندنی را به ما ارزانی می‌دارد که پرده، از راز یکی از با اهمیت‌ترین و با ارزش‌ترین حقایق زندگی برمی‌دارد: این حقیقت که به دست آوردن موقعیت مالی و یک زندگی پر حاصل، هدف‌هایی می باشند که ما می‌توانیم در صورت درک و اجرای اصول و قوانین موفقیت به آن‌ها دست یابیم.

«مشاوره مرد جوان با عموی دولتمندش، ملاقات مرد جوان با باغبان کهنسال، آموزش مرد جوان در مورد غنیمت شمردن فرصت و خطر، زندانی شدن مرد جوان، فراگیری ایمان، فراگیری تمرکز بر هدف،  فراگیری ارزش تصویر از خود، کشف قدرت نفوذ کلام و نخستین آشنایی مرد جوان با قلب گل سرخ» از جمله فصل های این کتاب ارزان و خواندنی است.
 

بخش هایی از این کتاب را در ادامه می خوانید:

حکایت آموزش تمرکز بر هدف
دولتمند گفت زمان با من بودن محدود است. هر سؤالی داری بپرس اگر می‌خواهی براستی دولتمند شوی رقمی که می خواهی به دست آوری و زمانی را که برای بدست آوردن آن به خود می‌دهید روی همان برگه بنویس. تمام کسانی که دولتمند شده‌اند با نوشتن رقم و زمان آن، به آنچه خواستند رسیدند. «اگر ندانی به کجا می‌روی، احتمالاً به هیچ کجا نخواهی رسید» اکثر مردم از این اصل بی‌خبرند که زندگی دقیقاً به همان چیزی را می دهد که می خوهیم، پس به من بگو سال آینده چقدر می‌خواهی بدست آوری. جوان با این که مجاب شده بود، حرف پیر مرد درست است، با تأسف گفت نمی دانم، دولتمند گفت: خوب رقمی را بنویس که دوست داری تا سال آینده داشته باشی. به تو فرصت می دهم، سپس ساعت شنی روی میز را برگرداند و وقتی‌ آخرین دانه شن پایین افتاد هنوز رقم معینی انتخاب نکرده بود. دولتمند پرسید: خوب! جوان بزرگترین رقمی را که به ذهنش می‌رسد آهسته برروی کاغذ نوشت. فقط ۵۰٫۰۰۰ دلار. انتظار داشتم برای بار اول بنویسی ۵۰۰٫۰۰۰ دلار. پس از الآن کاری آغاز می کنیم به نام کارکردن با خویشتن.
از جوان خواست ذهنش را گسترش دهد و رقمی دیگر بنویسد. ۷۵٫۰۰۰ دلار نوشته شد. پیرمرد گفت: داخل هر انسان شهری است؛ این شهر هم دقیقاً همان صورتی است که تصویرش می کنی. با افزایش رقمی که نوشتی حد و مرز شهر خود را گستردی. بزرگترین محدودیتها، حدودی است که انسان به خویشتن تحمل می کند. از این رو بزرگترین مانع کامیابی، مانعی ذهنی است.
پیر مرد از جوان خواست این بار رقمی بسیار جسورانه تر بنویسد. جوان نوشت ۱۰۰٫۰۰۰ دلار و اعتراف کرد این حداکثر رقمی است که می تواند تصور کند. راز هر هدف این است که هم جاه طلبانه باشد و هم قابل دسترس اکنون به اتاقت برو و تاریخ روز، ماه ، سال زمانی را بنویس که دولتمند شده‌ای و می‌خواهی همانطور باقی بمانی. مادامی که به آرمان دولمند شدن خو نگرفته‌ای و این آرمان بخشی از زندگی و داخلی‌ترین اندیشه‌هایت نشد. هیچ چیز نمی‌تواند به تو کمک کند تا دولتمند شوی.

حکایت بحث دربارهٔ ارقام و قواعد
دولتمند پشت میز تحریر نشست و کاغذی به جوان داد که بر رویش نوشته بود:
«تا پایان این سال دارایی‌هایی به ارزش ۳۱۲۵۰ دلار خوهم داشت. هر سال به مدت ۵ سال این دارایی را ۲ برابر خواهم کرد، تا …. میلیونر شوم».
و سپس گفت: تو نیز قاعده‌ات می‌تواند چنین باشد.
باید هدف‌های کوتاه مدت برای بزرگترین هدفت تعیین کنی.
مهمترین چیز این است که هدف‌هایت را برروی کاغذ بنویسی.
مراقبت فرصتها باش و همین که فرصتی پیش آمد، بی درنگ آن را بقاپ.
با دست روی دست گذاشتن اضافه حقوقی نمی‌گیری.
پس نباید دربرداشتن گامهای لازمی که تو را به هدفت می‌رساند تردید کنی.
وقتی برنامه‌ریزی‌ات درست باشد، ذهن ناهوشیارت برایت شگفتیها خواهد آفرید. وقتی به آن دستور بدهی که ۱۰٫۰۰۰ دلار بر درآمدت بیفزاید، قطعاً آن را اجرا خوهد کرد.
«زندگی دقیقا به ما همان چیزی را می دهد که از آن انتظار داریم نه کمتر نه بیشتر…»

حکایت کشف اسرار باغ گل سرخ
دولتمند گل سرخی چید و به جوان داد: «باید هزاران بار این گل سرخ را بوئیده باشم با این حال هر بار تجربه‌ای تازه بدست آورده دادم. چون آموخته‌ام اکنون و اینجا زندگی می‌کنم نه درگذشته و نه در آینده!
مسئله تمرکز است. این تمرکز، کلید کامیابی در همه زمینه‌های زندگیست.
باید همه چیز را همانگونه که هست ببینی. بیشتر مردم گویی در خوابند، گویی نمی‌بینند ذهنشان از خطاها و شکستهایشان و از ترسهای آینده آکنده است.
گل سرخ مظهر زندگی است، خارهایش نمایانگر راه تجربه‌اند، ما باید برای فهم زیبایی هستی تاب آوریم» هرچه ذهنت نیرومندتر باشد، مشکلاتت ناچیزتر خواهد نمود این منشأ آرامش داخل است. پس تمرکز کن. که یکی از بزرگترین کلیدهای کامیابی است» و سپس به سوی خانه گام برداشتند.
دولتمند و جوان سرمیز شام نشستند.
جوان گفت: «دوست دارم کسب و کار را آغاز کنم، اما برای آغاز چگونه پول پیدا کنم؟ آه در بساطم نیست، بانکی را نمی‌شناسم که وام بگیرم، وثیقه هم ندارم. صاحب هیچ چیز نیستم. جز یک اتومبیل بی ارزش!»
دولتمند گفت که این را تکرار نکن، مردم اکثراً بیش از آنکه بیازمایند، دست می کشند!

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.