رمز توسعه و پیشرفت عراق از زبان رییس مجلس ایران – اخبار سیاسی

علی لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه عراق در شرایط کنونی منطقه بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام ملی نیاز دارد، گفت: هرگونه اختلاف به زیان منافع و امنیت ملی عراق خواهد بود و کشورهایی که از ظهور عراق قدرتمند و رو به پیشرفت در منطقه نگران هستند از تفرقه در عراق سود می‌برند.

به گزارش ایسنا، وی اسلام را مهم‌ترین محور وحدت و انسجام ملی در عراق دانست و خاطرنشان کرد: پایبندی همه گروه‌ها و جریانات سیاسی در عراق به اسلام و قانون و تلاش برای سازندگی بیشتر رمز توسعه و پیشرفت عراق خواهد بود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب‌های منطقه‌ای را ظرفیت بزرگ جهان اسلام خواند و افزود: نباید اجازه داد برخی اشتباهات تاکتیکی در روند حرکت رو به پیشرفت انقلاب‌های منطقه‌ای به ویژه در مصر، تونس و لیبی خلل ایجاد کند.

در این دیدار محمد فرج دبیرکل اتحادیه اسلامی کردستان عراق نیز تمسک به اسلام را تنها راه حرکت رو به پیشرفت عراق دانست وافزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور بزرگ در منطقه می‌تواند محور وحدت و همبستگی میان کشورهای اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه تنها گفت‌وگو و انجام اصلاحات راه‌حل بحران سوریه است، افزود: بین‌المللی کردن بحران سوریه اشتباه است، تنها با همکاری کشورهای منطقه می‌توان به راه‌حلی برای بحران سوریه دست یافت.

وی در این دیدار گزارشی از وضعیت عراق و کردستان عراق ارائه داد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.