رنجر شهربازی شورابیل، جان تازه داماد را گرفت

رنجر شهربازی شورابیل، جان تازه داماد را گرفت

شکسته شدن دستگاه رنجر در مجتمع تفریحی «شورابیل» شهرستان اردبیل یک نفر را به کام مرگ برد و باعث مجروح شدن سه نفر دیگر شد.

حدود ساعت ۲۳چهارشنبه‌‍‌‌شب گذشته، کسانی که برای تفریح راهی شهربازی شورابیل شهرستان اردبیل شده بودند شاهد صحنه دردناکی بودند. دستگاه رنجر شهربازی لحظاتی پس از اینکه شروع به حرکت کرد، به‌دلیل شکسته شدن اهرم نگهدارنده تعادل از حرکت ایستاد و اهرم بزرگ فلزی روی سرنشینان رنجر سقوط کرد.

درحالی‌که چهار نفر از سرنشینان رنجر بین صندلی و حفاظ فلزی صندلی‌ها گرفتار شده بودند، ماجرا به تیم‌های امدادی گزارش شد اما پیش از رسیدن تیم‌های امدادی، متأسفانه یکی از حادثه‌دیدگان به‌علت شدت فشاری که به بدنش وارد شده بود جانش را از دست داد. با حضور امدادگران در محل، سه مصدوم دیگر از داخل رنجر به سطح زمین منتقل شدند که دو نفر از آنها تحت درمان قرار گرفتند و راهی خانه‌شان شدند و نفر سوم در بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شد.

نجات یافته

حمیدرضا ملکی ۱۸ساله تنها مصدوم این حادثه است که همچنان در بیمارستان بستری است و تحت درمان قرار دارد. او روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری ماجرای آن شب را اینطور شرح داد: چهارشنبه‌شب به همراه دو نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم برای تفریح به شورابیل برویم. در آنجا تعدادی از هم‌باشگاهی‌هایمان را دیدیم و قرار شد همگی برای تفریح سوار دستگاه رنجر شویم.

بعد از خرید بلیت، یکی بعد از دیگری سوار شدیم و وقتی تعداد به حد نصاب رسید، دستگاه شروع به حرکت کرد. چند لحظه بعد وقتی کشتی پایین بود ناگهان اهرم تعادل دستگاه از بالا جدا شد و روی کشتی افتاد. اهرم آهنی درست روی دو ردیف از صندلی‌ها افتاد و باعث شد نرده محافظی که در مقابل صندلی ما بود به سینه‌مان بچسبد.

در این دو ردیف من و سه نفر دیگر نشسته بودیم و بین پشتی صندلی و نرده محافظ گیر‌افتاده بودیم. فشاری که نرده فلزی به سینه‌ام وارد می‌کرد هر لحظه بیشتر می‌شد و دوستانم که در ردیف‌های دیگر نشسته بودند، با دیدن این صحنه به کمکم آمدند. چون در قسمتی که من نشسته بودم فشار محافظ فلزی کمتر بود، با کمک دوستانم توانستم خودم را نجات بدهم اما یکی از کسانی که بین محافظ فلزی و صندلی‌ گیر‌افتاده بود وضعیت بسیار بدی داشت.

او التماس می‌کرد که نجاتش دهیم اما محافظ فلزی به‌شدت به بدنش فشار می‌آورد و دوستانم هر چه تلاش کردند نتوانستند آن را حرکت دهند و مرد جوان بین صندلی و نرده آهنی گیر کرده بود و ناله می‌کرد. او می‌گفت که دیگر قادر به نفس کشیدن نیست تا اینکه بعد از حدود نیم ساعت نیروهای امدادی رسیدند و با دستگاه برش، نرده محافظ را بریدند و آن مرد را بیرون آوردند اما دیگر دیر شده بود و مرد جوان که توان تحمل آن فشار شدید را نداشت جانش را از دست داد.

وقتی پدر او به محل حادثه آمد، از زبان وی شنیدم که پسرش تازه نامزد کرده بوده و می‌خواسته به‌زودی مراسم عروسی برگزار کند که این حادثه اتفاق افتاد و جانش را از دست داد.

شکایت می‌کنیم

پدر حمیدرضا نیز به همشهری گفت: وقتی از حادثه باخبر شدم و شنیدم که پسرم را به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل کرده‌اند هر‌طوری بود خودم را به بیمارستان رساندم. دکترها بعد از انجام آزمایش‌های لازم گفتند که خطر رفع شده و حال پسرم خوب است اما با این حال هنوز منتظریم تا متخصص جراح هم پسرم را معاینه کند. چرا که حمیدرضا از ناحیه شکم به‌شدت احساس درد می‌کند و به همین دلیل همچنان در بیمارستان بستری است. وی با اشاره به عیادت شهردار و فرماندار از حمیدرضا در بیمارستان افزود: ما از مقصران این حادثه شاکی هستیم و حتماً با طرح شکایت در دادگاه، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

فعالیت خودسرانه

به‌دنبال این حادثه مرگبار، شهردار اردبیل به واحد مرکزی خبر گفت: قرارداد صاحب رنجر حادثه‌آفرین خاتمه یافته اما وی خودسرانه اقدام به راه‌اندازی دستگاه کرده بود. بنابراین گزارش، شهرداری اردبیل چندی پیش فعالیت همه دستگاه‌های بازی موجود در این شهر بازی را برای انجام تعمیرات و رفع نقص تعطیل کرده بود.

در همین حال خبرگزاری فارس نیز گزارش کرده که پیش از این نیز چندین حادثه در شورابیل اتفاق افتاده که مصدومیت و مرگ چند نفر را به‌دنبال داشته است. در آخرین حادثه یک دستگاه پژو در دریاچه شورابیل سقوط کرد که باعث مصدومیت سرنشینان آن شد و علت آن نیز نبود حصار در اطراف این دریاچه عنوان شد.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.