رنو با متیسوبیشی شریک شد

۱۲ تیرماه ۱۳،

رنو با متیسوبیشی شریک شد

Bookmark and Share

میتسوبیشی قصد دارد یک سدان متوسط رنو را با نام خود در بازار آمریکا عرضه کند. عرضه این خودرو بخشی از توافق تازه میتسوبیشی و گروه نیسان-رنو برای گسترش همکاریهای بین دو خودروساز است. 

علاوه بر سدان تازه یک سدان دیگر رنو نیز با نام میتسوبیشی عرضه خواهد شد و دو طرف در پایگاه اینترنتی یک خودروی الکتریکی و یک خودروی کوچک با یکدیگر همکاری خواهند کرد. سه خودروساز در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که قصد دارند «چند پروژه شامل محصولات و تکنولوژی تازه را به طور مشترک انجام دهند و از ظرفیت تولید یکدیگر استفاده کنند.» 

میتسوبیشی هنوز نام این سدان تازه را اعلام نکرده است اما قرار است این خودرو در کارخانه رنو-سامسونگ در کره جنوبی ساخته شود.  قرار است علاوه بر ایالات متحده آمریکا این سدان در کانادا نیز فروخته  شود. سدان دوم برای عرضه در بازار جهانی در نظر گرفته شده است و هنوز معلوم نیست در کجا ساخته می‌شود. زمان عرضه این دو خودرو هم هنوز اعلام نشده است. 

این همکاری فرصتی برای رنو است تا دوباره به بازار آمریکای شمالی برگردد. رنو از سال ۱۹۸۷ که سهمش در امریکن موتورز را به کرایسلر فروخت دیگر به بازار آمریکا برنگشت.  در سوی دیگر میتسوبیشی می‌تواند با هزینه کمتر فهرست محصولاتش را کامل‌تر کند؛ نقطه ضعفی که در سال‌های اخیر این کارخانه را تحت فشار قرار داده است. استفاده از اضافه ظرفیت تولید در کارخانه‌های هر دو طرف نیز سبب سرشکن شدن هزینه‌ها و صرفه‌جویی بیشتر خواهد شد. 

معلوم نیست آیا این خودرو مدل تازهی باشد یا براساس خودروهای موجود رنو-سامسونگ ساخته شود. یک سخنگوی رنو-سامسونگ به پایگاه اینترنتی خودرو گفت که گفتگو در این باره همچنان در جریان است. در کره جنوبی، بزرگترین سدان رنو-سامسونگ SM7 است که در بازارهای دیگر با نام رنو تالیزمن فروخته می‌شود. سدان دیگر SM5 است که در بازارهای دیگر با نام لتیتود فروخته می‌شود. علاوه بر این دو مدل یک سدان کوچکتر به نام SM3 و یک شاسی بلند به نام QM5 نیز با نام سامسونگ در این کارخانه ساخته می‌شود. 

رنو-سامسونگ تنها یک کارخانه با ظرفیت ساخت ۳۰۰ هزار دستگاه در سال دارد. اما تولید در این کارخانه سال قبل ۱۳۰ هزار دستگاه بود که نزدیک به نیمی از آن در داخل کره جنوبی فروخته شد. برای استفاده از این اضافه ظرفیت تولید، نیسان تصمیم گرفت بخشی از تولید شاسی بلندهای خود را به کره جنوبی منتقل کند. قرار است از سال آینده ۸۰ هزار دستگاه نیسان در کره جنوبی ساخته شود که تقریبا همه به آمریکا صادر خواهد شد. 

برچسب ها : رنو | میتسوبیشی | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۱/۰۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.