رنو به دنبال راهکار برای ادامه همکاری با ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 رنو به دنبال راهکار برای ادامه همکاری با ایران

رنو به دنبال راهکار برای ادامه همکاری با ایران

ممتازنیوز: در حالی سخنگوی شرکت رنو از بررسی تحریم‌های جدید آمریکا بر ضد صنعت خودروی ایران خبر داده که کارشناسان معتقدند این شرکت تمایلی به ترک ایران ندارد.

به گزارش ممتازنیوز، رنو تنها خودروساز خارجی بود که علاوه بر انتقال تکنولوژی، نسبت به سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه تولید خودرو در ایران اقدام کرد.
با این حال اتفاقات رخ داده در سالهای اخیر از جمله محدودیت‌های نقل و انتقال مالی و بحران نقدینگی خودروسازان موجب شده که وضعیت تولید محصولات تحت برند رنو در ایران دچار مشکل شود به‌گونه‌ای که حدود دو هفته پیش برخی رسانه‌ها از ارسال نامه‌ای از سوی رنو به قطعه‌سازان داخلی برای قطع همکاری‌ها خبر دارند.
این در حالی بود که پس از آن مشخص شد رنو در نامه خود هیچ اشاره‌ای به قطع همکاری با صنعت خودروی ایران نکرده و تنها با اشاره به مشکلات موجود خواستار کاهش تیراژ تولید محصولات تحت برند خود (تندر ۹۰ و مگان) شده است.
در این شرایط روز گذشته خبری مبنی بر اظهارات جدید سخنگوی رنو در رابطه با صنعت خودروی ایران منتشر شد. بر این اساس سخنگوی این شرکت از بررسی تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت خودروی ایران خبر داده است.
سخنگوی شرکت رنو البته تاکید کرده که طرف فرانسوی به تعهدات قبلی خود نسبت به شرکتهای ایرانی پایبند خواهد بود.
این اظهارات از سوی برخی به احتمال خروج رنو از صنعت خودروی ایران تعبیر شد با این حال فعالان صنعت خودرو از تمایل قلبی این شرکت برای ادامه حضور در ایران خبر می‌دهند.
در این زمینه مشاور انجمن خودروسازان ایران می‌گوید: رنو علاقه‌مند به ادامه فعالیت در ایران بوده و اصولا وضعیت این شرکت با رقیب فرانسوی‌اش (پژو) متفاوت است.
به گزارش ایسنا، داوود میرخانی رشتی ادامه می‌دهد: اظهارات اخیر سخنگوی رنو نشان می‌دهد که این شرکت با توجه به تحریم اخیر به دنبال یافتن راهکاری برای ادامه همکاری با ایران است.
وی با بیان این‌که رنو نمی‌خواهد تسلیم تحریم‌های اخیر آمریکا بر ضد صنعت خودروی ایران شود، خاطرنشان می‌کند: در صورت خروج رنو و گرایش خودروسازان داخلی به سوی چینی‌ها، بازار رنو در ایران از دست خواهد رفت بنابراین، این شرکت فرانسوی درازمدت برنامه‌ریزی کرده و در اندیشه‌ حفظ منافع و بازار خود در ایران است. بازاری که البته به سادگی به دست نیامده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.