رنگرز: تغییرات قوانین کشتی به ضرر ماست / فواید مذاکره با لالویچ در آینده معلوم می گردد

۲۸اردیبهشت،

نایب رییس فدراسیون کشتی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: ما تنها کشوری بودیم که توانستیم جلسه مفصلی با لالویچ داشته باشیم و در آن جلسه به اجماع رسیدیم و فواید این جلسه موثر را در آینده خواهیم دید.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ نایب رییس فدراسیون کشتی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: در فصل برگزاری مسابقات خطیب در همان جا اعلام آمادگی و حمایت مطلوب از لالویچ کرد.

وی افزود:شائبه ها و گمانه زنی های بسیاری به وجود آمده بود.تمام هدف ما این بود که از مصالح کشتی کشور دفاع کنیم.نگرانی ما در خصوص لالویچ در این بود که وی باتقویت جایگاه روسیه درحوزه های اجرایی روندی مناسب با مصلحت کشتی ما ندارد.

وی ادامه داد: اما در جلسه قبل از مسابقات در کنگره رای ما نیز لالویچ بود ما تنها کشوری بودیم که توانستیم جلسه مفصلی با لالویچ داشته باشیم و در آن جلسه به اجماع رسیدیم و فواید این جلسه موثر را در آینده خواهیم دید.
وی تصریح کرد:فدراسیون جهانی کشتی برای افزایش مخاطب دست به یکسری تغییرات زد.این تغییرات در کشتی فرنگی به طور اساسی فضای موجود در کشتی را تغییر داد.
وی بیان کرد:تاکید فیلا بر کشتی تهاجمی است اما در کشتی کشورمان این تغییرات به عنوان یک تهدید بلقوه محسوب می گردد و به نفع کشتی ما نیست.
وی عنوان داشت:برای رفع کم و کاستی در این خصوص نیازمند این است که کادر فنی ما زمان داشته باشد در یک فرآیند ۴ ساله کار کند و نگاه خاصی را نیز به جوانان داشته باشیم.
وی  افزود:خطیب مدیر شناخته شده ای است.وی سه دهه برای ورزش کشور زحمت کشیده و از تمام تلاش ها و ظرفیت های خود برای چرخاندن چرخ سنگین کشتی استفاده کرده است.
وی ادامه داد:تمام تلاش ما این است که جام جهان پهلوان تختی در شان تختی و مطابق با ظرفیت های فنی اجرا شود.ما حتی خواستیم با جوایز دلاری شرایز خاصی ایجاد کنیم اما متاسفانه تیم های مختلف رغبتی براب حضور در مسابقات از خود نشان ندادند.
وی بیان داشت: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته و رایزنی های مختلف مسابقات را با کیفیت متفاوت برگزار کنیم.
وی در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی بیان کرد:امسال با سلسله جلساتی که برگزار شد فرآیندی در قالب انتخابی تیم ملی برگزار شد و بخشی از کشتی گیران طی یک سلسله مسابقات به نهایی رسیدند.
وی تاکید کرد:امسال انتخاب ها سلیقه ای نبود و بسیار قانونمند بود.البته در این مورد نقاط ضعف و قوتی هم داشتیم اما باید قبول کرد که تراکم بالای مسابقات برای شناسایی نفرات در مسابقه بود.

وی در خصوص مسابقات روز کشتی عنوان کرد:اینکه چرا ما با ترکیب اصلی رفتیم و روس ها اینکار را نکردند قیاس خوبی نیست.کشتی ما شرایط خاصی دارد و ضرورت داشت که ما تیم کشتی اصلی مان را در مصاف با آمریکایی ها به میدان ببریم که خوشبختانه نتیجه هم گرفتیم.

وی بیان داشت:ما از حضور در مسابقات روز کشتی سه هدف داشتیم یکی مذاکره خطیب با لالویچ دیگری برگزاری مسابقه و تعیین نقاط ضعف و قوت و بعدی هم عمل کردن در چاچوب سیاست های فیلا که خوشبختانه به هر سه هدف خود در این رقابتها دست پیدا کردیم.

وی خاطر نشان کرد:آمریکایی ها مسابقات را با تفکرات خاصی برگزار می کنند. میزبانی ما در ایران بی نظیر است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با آنها نیست. /آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.