رهایی یک جوان ۲۱ ساله اصفهانی از طناب دار

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

ع. ب مددجوی بهزیستی استان اصفهان، پسر ۲۱ ساله که پنج سال پیش در یک درگیری، م. ب را به قتل رسانده بود، با حکمی از سوی دادگاه به مجازات قصاص و اعدام محکوم شد اما با پرداخت دیه توسط خیران اصفهانی از مرگ رهایی یافت.

این حکم از زمان صدور تاکنون به سبب صغر سنی محکوم، مسکوت ماند تا اینکه روز شانزدهم آذر سال جاری با تلاش و پیگیری مددکاران و همت جمعی از نیکوکاران اصفهانی، با پرداخت دیه ۱۶۰ میلیون تومانی، محکوم مورد بخشش قرار گرفت تا به زندگی ادامه دهد.

این مددجو از سن ۱۶ سالگی تاکنون در زندان به سر می‌برد و در این زمان به سمت ورزش پهلوانی کشتی روی آورد و موفق به کسب مقام اول این رشته در استان شد. بودن در زندان فرصتی جهت خلوت با خدا برای این جوان ۱۶ ساله شد. به طوری که در دقایق پایان عمر و زمانی که قرار بود طناب دار به گردنش آویخته شود خواست تا یک‌بار دیگر زیارت عاشورا را تلاوت نماید و در همین فاصله کسری هزینه دیه توسط دیگر خیرین جبران شد و این نوجوان از طناب دار رهایی یافت.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسام:

    سلام
    حکم اعدام قاتل امر خدا است اما
    شرط. قصد مجرم که همان قصد قتل در هنگام دعوا. است. و دفاع در مقابل متجاوز و حمله کننده و صغىر بودن قاتل در اىران که رعایت نمى شود.
    مگر کسى که مال صغىر مىخورد اگر. طفل بزرگ شد آن مال صغىر خوار. مال صغىر خوار نىست. پس اگر قاتل هنگام ارتکاب جرم صغىر باشد باىد هنگام محاکمه و اجراى حکم شرط سنى هنگام وقوع جرم را در نظر گرفت نه حال حاضر را مگر اىنکه کبىر باشد حال مىتوان براى مصالح اسلام اجراى حکم را به تاخیر انداخت
    همچنین کسى که هنگام دفاع از خود و ىا ناموس وىا دفع شر مرتکب قتل شده مانند حضرت موسى حکم قاتل ندارد و باىد آزاد شود وىا حکم قصاص تلطىف گردد
    حتى کسى که در نزاع چاقو زده اما به قصد کشت نزده قصد مجرمانه او باىد تعقیب شود
    قصد مجرمانه و اجراى آن باىد مد نظر قاضی باشد
    والسلام على من التبع الهدى

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.