رهبر ائتلاف ملی افغانستان: جامعه جهانی از کاندیدای خاصی در انتخابات حمایت نکند

۳۱فروردین۱۳،

ap 3jpg.jpg

رهبر ائتلاف ملی افغانستان در جریان سفری به استان هرات اظهار داشت: جامعه جهانی نباید از فرد خاصی در انتخابات حمایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر عبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف ملی افغانستان در سفر خود به استان هرات در غرب افغانستان و حضور در یک نشست خبری گفت: ما از جامعه جهانی و به خصوص آمریکا می‌خواهیم تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور به هیچ عنوان از کاندیدای خاصی حمایت نکند.

او افزود: این انتظار از جامعه جهانی می‌ر‌ود تا تنها از برنامه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حمایت کند.

رهبر ائتلاف ملی افغانستان ادامه داد، بر سر راه انتخابات پیش رو دو مشکل عمده و اساسی از جمله، بحران امنیت و عدم اراده و توانمندی حکومت وجود دارد که ایجاب می‌کند در این مورد جدیت و دقت خاصی در نظر گرفته شود.

عبدالله تصریح کرد که با این همه از سوی ائتلاف ملی فشارهایی بر دولت افغانستان وارد شده و خواهد شد تا این مشکلات برطرف شود.

این فعال سیاسی و عضو اپوزسیون حکومت افغانستان همچنین عنوان کرد که آینده افغانستان به نفع مردم خواهد بود و با ایجاد یک دولت قدرتمند، مشکلات پیش رو از بین خواهد رفت.

دکتر عبدالله در جایی دیگر از صحبت‌های خود گفت: نیاز است تا در شناسنامه‌های الکتریکی که قرار است در آینده نزدیک بین مردم توزیع شود، قومیت‌ها مشخص شده و شناساندن قومیت هر فرد از جمله زیبایی‌های جغرافیای افغانستان به شمار می‌رود.

رهبر ائتلاف ملی افغانستان همچنان افزود: نگرانی‌هایی وجود دارد که حکومت فعلی این کشور و به خصوص در راس آن حامد کرزای، انتخابات را به تعلیق درآورد یا منحل کند و این به خودی خود بحران آفرین بوده و حتی جامعه را به سمت ابتذال خواهد کشاند.

هیات رهبری ائتلاف ملی افغانستان از روز قبل وارد هرات شده و به منظور دیدار با اقشار مختلف مردم به مدت سه روز در این ولایت باقی خواهد ماند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.