رهبر اصلی‌ترین حزب مخالفان در ونزوئلا ارائه مدرک دربارهٔ زنده بودن چاوز را خواستار شد

۲۸م دیماه ،

reuters-53.JPG

رهبر اصلی‌ترین حزب مخالفان در ونزوئلا ارائه مدرکی دربارهٔ زنده بودن رییس‌جمهوری این کشور را خواستار شد که از پنج هفته پیش پس از چهارمین عمل جراحی‌اش در انظار عمومی دیده نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، امضای “هوگو چاوز”، رییس‌جمهوری ونزوئلا در پای حکمی که در آن وزیر امور خارجه خود را تعیین کرده بود، انتشار یافت اگرچه در این مدارک اشتباها اعلام شد که چاوز در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا به سر می‌برد.

“انریکه کاپریلز”، رهبر اصلی‌ترین حزب مخالف در ونزوئلا در مراسم ادای سوگندش به عنوان فرماندار تازه ایالت “میراندا” اعلام کرد: اگر هوگو چاوز می‌تواند اسناد و مدارک امضا کند، من از او درخواست می‌کنم تا خودش را نشان داده و با مردم ونزوئلا صحبت کند. چاوز باید هر چیزی را که در دولت اتفاق می‌افتد به ما توضیح دهد، چرا که چیزی که الان ما در ونزوئلا با آن مواجه هستیم، بی‌کفایتی و سوء اداره این کشور است.

این در حالی است که بسیاری از مردم ونزوئلا گمان می‌کنند که چاوز یا درگذشته است و یا دیگر قادر به بازگشتن و گرفتن زمام امور این کشور پس از ۱۴ سال ریاست جمهوری در ونزوئلا نباشد.

هوگو چاوز به مدت ۱۴ سال ریاست جمهوری ونزوئلا را که دارای جمعیتی ۲۹ میلیون نفری است، بر عهده داشته و این کشور جزو اعضای اوپک نیز محسوب می‌شود.

با انتشار یافتن امضای هوگو چاوز در پای حکم انتصاب وزیر خارجه تازه ونزوئلا، مردم این کشور آنقدر متعجب شده بودند که می‌گفتند آیا هوگو چاوز این حکم را در حالی که در بیمارستان است، امضا کرده و یا احتمالا مقامات یکی از امضاهای قدیمی وی را کپی کرده‌اند.

در همین حال متحدان چاوز همچنان تاکید می‌کنند که زمام امور کشور در دستان چاوز است و از کوبا دستورات خود را در خصوص ونزوئلا اعلام می‌کند اما این اقدام سبب برانگیخته شدن خشم و عصبانیت مخالفانی شده که با عصبانیت اعلام می‌کنند که پایتخت ونزوئلا هاوانا شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.