رهبر القاعده پای سلسله صفوی را هم به میان کشید!

اردیبهشت ۱۴۰۳

گروه های تروریستی همچون القاعده و بعضی دیگر از گروه های سلفی های تندرو، شیعیان را با عناوین زشتی چون “رافضی” (بی دین) مورد خطاب قرار می دهند. این در حالی است که قاطبه جوامع اهل سنت ، شیعیان را برادران دینی خود می دانند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ ایمن الظواهری رهبر مصری تبار القاعده در نوار صوتی تازه خود که به منظور تهدید گروه حزب الله لبنان و شخص سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان منتشر کرده ، نصر الله را عامل ایران دانست و از نقش گروه حز ب الله و ایران در سوریه به شدت انتقاد کرد.

الظواهری با اشاره به اینکه حمایت حزب الله از دولت سوریه نشانه ای از سیاست های توسعه طلبانه ایران در منطقه است، گروه حزب الله را بازیچه و ابزاری در دست ایران برای بسط نفوذ و سلطه بر منطقه دانست.

رهبر گروه تروریستی القاعده افزود:” قیام جهاد گران سوریه (تروریست های مسلح وابسته به القاعده) نقاب از چهره واقعی نصرالله، مسئول اجرای طرح های رافضی های صفوی! (شیعیان) در سوریه برداشت.”

گروه های تندرو همچون القاعده و بعضی دیگر از گروه های سلفی های تندرو، شیعیان را با عناوین زشتی چون “رافضی” (بی دین) مورد خطاب قرار می دهند. این در حالی است که قاطبه جوامع اهل سنت ، شیعیان را برادران دینی خود می دانند.

همچنین در دو سال قبل و در پی تشدید جنگ داخلی در سوریه ، گروه ها و رسانه های مخالف ایران و حزب الله در کشورهای عربی منطقه و بعضی نویسندگان عرب از ایران با عنوان “صفوی ها” یاد می کنند و مدام اخطار می دهند: مراقب گسترش نفوذ صفوی ها در کشورهای عربی باشید.

از همین رو اصطلاح “صفوی” برای توصیف شیعیان و سیاست های جمهوری اسلامی ایران در کلام رهبران القاعده امری تازه باب شده است و اشاره ای است به رویکردهای شیعی سلسله صفوی در ایران در دوره اوج عظمت امپراتوری عثمانی که نماد خلافت اسلامی و اسلام اهل تسنن بود.

ترویج دودستگی و چند دستگی و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی یکی از سیاست های خطرناک کشورهای استعمارگر برای از بین بردن وحدت در جوامع اسلامی بوده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.