رهبر اپوزیسیون میانمار: با هرگونه خشونت مخالفم

۲۹فروردین۱۳،

afp2-27.jpg

آنگ سان سوچی، رهبر اپوزیسیون میانمار اعلام کرد، خشونت که اصلاحات نوپا در این کشور را تهدید می‌کند، باید از طریق اجرای قانون متوقف شود تا گروه‌های درگیر برای مذاکرات اطمینان خاطر پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، این برنده جایزه صلح نوبل که به ژاپن سفر کرده است، گفت که “با خشونت توسط هر کس و علیه هر کس مخالف است” و افزود درگیری‌ها میان بودایی‌ها و مسلمانان رشد میانمار به سوی دموکراسی قوی‌تر و رشد اقتصادی را تهدید می‌کند.

سوچی به خبرنگاران گفت: ما هرگز در سرزمین خود صلح کامل نداشته‌ایم. مطمئن هستم که می‌توانیم موفقیت اقتصادی کسب کنیم، اما بدون صلح و وحدت نمی‌توانیم موقعیت‌های اقتصادی با دوام به دست آوردیم.

گروه‌های حقوق بشر و یک فرستاده سازمان ملل از دولت میانمار به سبب عدم موفقیت در جلوگیری از حملات علیه اقلیت مسلمانان علیه اکثریت بودایی‌ها انتقاد کرده‌اند. خشونت‌های فرقه‌ای در غرب ایالت راخین منجر به قتل صدها تن و ترک منازل ۱۰۰ هزار تن از مسلمانان روهینجا از خانه‌های خود شده است.

سوچی در پاسخ به سوالی در خصوص اقداماتش در خصوص اقلیت مسلمانان اظهار کرد: گفته‌ام که نقض حقوق بشر و اعمال خشونت بار به ضرر یک جامعه صلح‌آمیز و متعهد است و من از آن حمایت می‌کنم.

وی در ادامه گفت: ما باید یاد بگیریم که ما عقاید متفاوت کنار بیاییم، اما اگر می‌خواهیم که اشخاص ما اختلافات را کنار بگذارند، باید به آنها امنیت بدهیم و آنها را آنقدر مطمئن کنیم که با یکدیگر صحبت کنند.

سوچی در خصوص موضوع شهروندی مردم روهینجا اعلام کرد، میانمار که نام دیگرش برمه است به قوانین خود مانند قانون شهروندی پایدار است اما باید به قوانینی برای ضمانت تعهد به استانداردهای بین‌المللی نیز دست یابد.

وی در ادامه گفت: این چیزی است که دولت برمه باید انجام دهد تا با مساله شهروندی عادلانه برخورد کند. آنها احساس نمی‌کنند که متعلق به جای دیگر می باشند. گفته می‌شود آنها مجبور شده‌اند فکر کنند که به کشور ما تعلق ندارند و این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

سوچی افزود: لازم بود که ژاپن و سایر دولت‌هایی که مایل به حمایت از میانمار می باشند بر روی مساله‌ای که واقعا مورد نیاز است تمرکز کنند و بیش از آن لزوما بهتر نیست. ما امیدواریم که کمکی که به کشور ما می‌شود به اشخاص داده شود نه به دولت. دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما مردم جاودان می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.