رهبر بلندپایه فلسطین: ایران طلایه دار حمایت از مقاومت

۰۳م آذر ،

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه العالم ، خضر حبیب گفت: نقش ایران در حمایت از مقاومت فلسطین به جنگ اخیر ( هشت روزه ) محدود نمی شود بلکه این کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ( رحمه الله ) حمایت قاطع خود از مقاومت را آغاز کرده است.
سفارت اسرائیل در تهران به محض پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این کشور تعطیل ، پرچم فلسطین بر فراز آن برافراشته و ساختمان آن نیز تحویل فلسطینیان داده شد.
اقدام ایران به بستن سفارت اسرائیل در تهران نشان دهنده آن است که این کشور با تمام امکانات و ظرفیت ها به حمایت از فلسطین روی آورد.
حبیب افزود: من معتقدم که ایران به سیاست های اصولی خود دربارهٔ فلسطین و حمایت از فلسطینیان در خصوص مقابله با مستکبران و اشغالگران و در راس آن ها رژیم صهیونیستی وفادار و پایبند است.
نقش ایران در حمایت و مسلح کردن گروه های مقاومت برجسته و آشکار است و این موشک های فجر ۳ و فجر ۵ ایران بود که در جنگ هشت روزه بر سر صهیونیست ها فرود آمد و بارها فلسطین اشغالی را لرزاند.
وی تسلیحات و تجهیزات نظامی را که ایران در اختیار گروه های فلسطینی قرار داده است به عنوان یکی از عوامل اصلی پیروزی مقاومت در مقابل صهیونیست ها به خصوص در جنگ هشت روزه عنوان و تاکید کرد ما از این جا یعنی از غزه ، غزه پیروز و مقاوم از دولت ، مردم و رهبر جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم.
این رهبر بلندپایه فلسطین از تمام کشورهای عربی و اسلامی خواست مانند ایران از فلسطین و گروه های مقاومت فلسطین حمایت کنند ، تسلیحات در اختیار آنان قرار دهند و کمک مالی کنند.حمایت از فلسطین یک وظیفه و تکلیف است و هر کسی در این خصوص اقدام نکند کوتاهی کرده است.
 شخصیت های سیاسی فلسطین: ما پیروزی مقاومت را مدیون حمایت ایران هستیم

شماری از شخصیت های فلسطینی نقش ایران را در حمایت از مقاومت فلسطین و پیروزی در جنگ هشت روزه ارزشمند توصیف کردند.
به گزارش شبکه العالم ، خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت ما این پیروزی را مدیون حمایت هم پیمانان واقعی خود به خصوص جمهوری اسلامی ایران می دانیم که از هیچ تلاشی برای کمک به مقاومت دریغ نورزیدند.
خضر حبیب افزود ایران از مقاومت حمایت کرده است ، همواره حمایت می کند و امیدواریم به حمایت خود از مقاومت تا ازادی تمام سرزمین فلسطین ادامه دهد.
داوود شهاب یکی دیگر از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت بدون تردید ایران از مقاومت فلسطین حمایت کرد و تمام امکانات لازم را برای مقابله با رژیم اشغالگر در اختیار مقاومت قرار داد.

مدیر مرکز مطالعات المشرق در غزه: پیروزی مقاومت مدیون حمایت ایران است

مدیر مرکز مطالعات المشرق در نوار غزه اعلام کرد بدون تردید اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود مقاومت غزه هرگز پیروز نمی شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، عادل سماره گفت مشخصا اگر حمایت های مادی ، آموزش نظامی و تسلیحاتی ایران نبود پیروزی مقاومت فلسطین در نوار غزه محقق نمی شد.
ایران ، سوریه و جنبش حزب الله لبنان نقش اصلی و مهمی را در پیروزی مقاومت در جنگ هشت روزه ایفا کردند.
از سوی دیگر محمود الرمحی دبیرکل شورای قانونگذاری فلسطین نقش ایران را در پیروزی مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل ارزشمند دانست و گفت حمایت ایران از مقاومت به امروز محدود نمی شود بلکه ید طولایی در این زمینه دارد و من معتقدم ایران سهم بسیاری در تحقق این پیروزی دارد.

شخصیت های سیاسی سوریه: نقش ایران در حمایت از مقاومت فلسطین برجسته است

شخصیت های سیاسی رسمی سوریه نقش ایران را در پیروزی مقاومت فلسطین و حمایت از تمام گروه های مقاومت فلسطینی برجسته توصیف کردند.
به گزارش شبکه العالم ، خالد عبود دبیر پارلمان سوریه گفت ایران از حامیان واقعی مقاومت فلسطین است در واقع تکیه گاه و پشتیبان اصلی مقاومت در منطقه ، جمهوری اسلامی ایران است. مقاومت بدون حمایت مالی و تسلیحاتی ایران نمی توانست به پیروزی تازه در جنگ با رژیم صهیونیستی دست یابد و حرفی برای گفتن و مجالی برای عرض اندام نداشت.
از سوی دیگر زهیر غنوم عضو پارلمان سوریه گفت اسرائیل و آمریکا اکنون برای نابود کردن محور مقاومت شامل ایران ، سوریه و هر کشور دیگری که به حقوق بشر به معنای واقعی ایمان دارد تلاش می کنند.
شیخ عبدالله الشلاش نیز که عضو پارلمان سوریه است گفت بدون شک حمایت ایران عامل اصلی پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ هشت روزه است زیرا این موشک های ایران است که تل آویو و فلسطین اشغالی را می لرزاند و تهران به طور همه جانبه تسلیحاتی ، لجستیکی و مالی از مقاومت حمایت می کند.
فاطمه خمیس از دیگر اعضای پارلمان سوریه نیز اظهار داشت بدون تردید ایران نقش انکار ناپذیری در حمایت از مقاومت فلسطین دارد و نقش این کشور در پیروزی غزه در جنگ هشت روزه کاملا آشکار است.
خمیس افزود ایران در واقع از تمام آزادگان و ازادیخواهان در جهان حمایت می کند و محصور به نوار غزه و مقاومت فلسطین نیست.
وی تاکید کرد حمایت ایران ، سوریه و جنبش حزب الله لبنان از نیروهای مقاومت در غزه  و در دیگر مناطق جهان دایمی و خلل ناپذیر است.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.