رهبر چچن به دنبال حمله به لهستان

رمضان قدیروف گفت روسیه باید برای مبارزه با «شیطان‌گرایی» پس از اوکراین به لهستان حمله کند

رهبر چچن به دنبال حمله به لهستان

به گزارش ممتاز نیوز، رمضان قدیروف، رئیس ‌جمهوری چچن و از متحدان کلیدی ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه، تهدید کرد این کشور پس از اوکراین، به لهستان حمله خواهد کرد. لهستان عضو پیمان ناتو است و هرگونه حمله به آن، «ماده ۵» این پیمان را فعال می‌کند که به موجب آن، سایر کشورهای عضو، از جمله آمریکا، باید به دفاع از کشوری برخیزند که به آن حمله شده است. 

قدیروف، گفت روسیه باید بعد از اوکراین دست به «نازی‌زدایی و نظامی‌زدایی» از لهستان بزند. 

قدیروف در صفحه تلگرام خود نوشت: «آیا خوب نخواهد بود که پس از اتمام موفق این عملیات، روسیه شروع به نازی‌زدایی و نظامی‌زدایی از کشور بعدی کند؟ هر چه باشد، بعد از اوکراین، لهستان را در نقشه داریم! من این واقعیت را که شخصا چنین قصدی دارم، پنهان نمی‌کنم. من شخصا این قصد را دارم و مکرر گفته‌ام که مبارزه علیه شیطان‌گرایی باید در سراسر اروپا ادامه یابد و اول از همه در اراضی لهستان.»

این سیاستمدار روس پیش از این جزو جدایی‌طلبان اسلامگرای چچن‌تبار بود و پدرش، احمد قدیروف، مفتی جدایی‌طلبان و اولین رئیس‌ جمهوری چچن بود. اما قدیروف پدر در جریان جنگ دوم چچن جهت عوض کرد و به خدمت ولادیمیر پوتین درآمد. پسر او نیز اینک از نزدیک‌ترین متحدان پوتین است. 

قدیروف روز سه‌شنبه، ۷ فوریه، هشدار داد که وقت آن رسیده است که غرب جلو روسیه زانو بزند، و پیش‌بینی کرد که جنگ اوکراین تا پایان سال جاری خاتمه یابد. به گزارش خبرگزاری تاس، او گفت: «کشورهای اروپایی اعتراف خواهند کرد که اشتباه می‌کردند، غرب به زانو می‌افتد و کشورهای اروپایی مطابق معمول در تمامی عرصه‌ها با فدراسیون روسیه همکاری می‌کنند. نباید هرگز بدیل دیگری وجود داشته باشد و چنین چیزی هم نخواهد بود.»

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.