رهنما: به کادر فنی تیم ملی کاراته افتخار می‌کنم

۱۳م اسفند ،

Rahnam-02-BB.jpg

سرمربی تیم ملی کاراته بزرگسالان معتقد است کادرفنی فعلی تیم ملی بهترین است و به آن افتخار می‌کند.

مسعود رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کادر فنی فعلی تیم ملی قوی‌ترین کادری است که در طول تاریخ کاراته ایران یک تیم ملی به خود دیده است. من به عنوان سرمربی به این کادر بسیار قوی افتخار می‌کنم. در این کادر دو نفر حضور دارند که سابقه سرمربیگری تیم ملی در بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارند، من در گوانگجو و فرید خمامی در بوسان سرمربی بودیم. از همین کادر شهاب سلطانی و فرید خمامی سابقه سرمربیگری تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارند.

سرمربی تیم ملی کاراته بزرگسالان با اشاره به این که خمامی، روحانی و جعفری که در کادر فنی می باشند مدال طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند، ادامه داد: از این کادر، من و خمامی مدرس دانشگاه هستیم، از این‌ها که بگذریم دو نفر در کادر فنی می باشند که در فدراسیون هم سمت دارند. سلطانی رییس کمیته‌ استعدادیابی و فرید خمامی، رییس کمیته‌ آموزش است.

رهنما با تاکید بر این که به تیم ملی با قدرت در بازی‌های کشورهای اسلامی ظاهر خواهد شد، یادآور شد: طبق قانون کاراته ما در مسابقات مختلف می‌توانیم در بخش انفرادی شش نفر و در بخش کومیته تیمی هم هفت نفر را داشته باشیم، اما کمیته‌ برگزاری مسابقات اعلام کرده که تنها می‌توانیم هفت نفر را اعلام کنیم که با در نظر گرفتن این مساله هر شش نفر را باید در تیمی هم شرکت دهیم.

وی از انتقاد فدراسیون ایران نسبت به این مساله خبر داد و به ایسنا گفت: هفته‌ قبل نامه‌ای را به کمیته‌ برگزاری مسابقات ارسال کردیم که نباید نسبت به تعداد نفرات کشورها محدودیت قرار دهند و منتظر پاسخ آنها هستیم.

سرمربی تیم ملی کاراته بزرگسالان در مورد وزن ۶۷ – کیلوگرم تیم ملی، یادآور شد: حامد زیگساری شاگرد من است که نایب قهرمانی جهان را هم در کارنامه دارد،‌ اما انتظارات فنی من را برآورده نکرده و در این وزن به مشکل خورده‌ایم.

وی از نداشتن کنترل وزن در ۶۰- کیلوگرم تیم ملی هم انتقاد کرد و گفت: درفشی‌فر در مسابقات اخیر عملکرد بسیار خوبی داشت، اما وزنش بالا بود و به جرات می گویم که حداقل ۶۴ کیلوگرم بود. در این رابطه باید بگویم که ارفاق وزن در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور نه تنها کمک نیست، بلکه اجحاف در حق دیگران است که سر وزن می باشند. گذاشتن ارفاق وزن بدعت خوبی نیست و باید همه سر وزن باشند، نه این که یک نفر سر وزن باشد و بقیه بالای وزن باشند.

سرمربی تیم ملی کاراته بزرگسالان در مورد شرایط حضور امیر مهدی زاده و سعید احمدی که به ترتیب مدال طلا و نقره جهان را کسب کرده‌اند، افزود: اگر آسیب دیدگی‌ این دو قهرمان خوب کشورمان خوب شود و بتوانند مانند بقیه در مسابقات انتخابی شرکت کنند، حتما در خدمت‌شان هستیم، در غیر این صورت به هیچ وجه نمی‌توانند در بازی‌های کشورهای اسلامی همراه تیم ملی باشند. ما تا آخرین زمانی که کمیته ملی المپیک برای معرفی نفرات در اختیارمان قرار دهد می‌توانند در انتخابی‌ها شرکت کنند، در غیر این صورت تصمیم را اعلام ‌کرده‌ایم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.