روابط ایران و امارات همواره از متانت بالایی برخوردار بوده است

معاون کنسولی، پارلمانی و ایرانیان وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه ۱۸مهرماه در راس هیاتی برای شرکت در هفتمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و امارات، وارد این کشور شد و مورد استقبال گرم مسوولان اماراتی قرار گرفت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حسن قشقاوی در ابتدای ورود خود به امارات با اشاره به روابط تاریخی و برادرانه میان دو کشور و پیوندهای عمیق دو ملت، بر تحکیم و تقویت این روابط تاکید و ابراز امیدواری کرد که با درایت و تدبیر مثال‌زدنی مسوولان دو کشور شاهد شکوفایی بیش از پیش روابط دوجانبه و از میان برداشتن کلیه موانع موجود باشیم.
 
معاون کنسولی، پارلمانی و ایرانیان با اشاره به برگزاری منظم نشست‌های کمیسیون مشترک کنسولی میان دو کشور این امر را نشانه عزم و اراده دو کشور برای داشتن روابط حسنه و بی‌تنش میان دو ملت همسایه و مسلمان ارزیابی کرد و در همین رابطه تاکید کرد که روابط میان ایران و امارات همواره با وجود برخی مشکلات طبیعی از متانت و وزانت بالایی برخوردار بوده است.
 
نشست کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور قرار است به ریاست معاونان وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده در ابوظبی برگزار شود و هم‌چون نشست‌های قبلی امور مربوط به همکاری‌های کنسولی، مسایل و مشکلات اتباع دو کشور و دیگر موضوعات ذی‌ربط مورد علاقه دو طرف در آن به بحث و بررسی گذاشته شود. هم‌چنین قرار است بررسی‌های لازم در زمینه اجرایی شدن توافقات قبلی انجام گیرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.