روابط ایران و روسیه راهبردی است

جام جم آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر روسیه روابط دو کشور ایران و روسیه را روابطی راهبردی برای امنیت منطقه خواند و گفت: باید از مواردی که سبب ایستایی و ایجاد ذهنیت‌های منفی در روابط فی‌مابین می‌شود پرهیز کرد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی ظهر امروز با لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس مجلس با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه، گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه فعالیتی که منجر به تقویت و تعمیق مناسبات اقتصادی، سیاسی و علمی به ویژه روابط پارلمانی فی‌مابین شود، استقبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه را روابطی راهبردی برای امنیت منطقه خواند وافزود: باید از ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه استفاده کرد که لازمه آن رایزنی‌های مستمر میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور است.

لاریجانی در پایان بر لزوم پرهیز از مواردی که سبب ایستایی و ایجاد ذهنیت‌های منفی در روابط فی‌مابین می‌شود را خواستار شد.

در ادامه این دیدار لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران روابط روسیه و کشورمان را روابطی خوب و رو به گسترش خواند و گفت: مقامات عالی‌رتبه روسیه خواستار گسترش روابط در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را صلح‌آمیز خواند و بر تداوم مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ تاکید کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.