روابط ایران و مصر بر اساس منافع مشترک گسترش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری اجلاس زنان و بیداری اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص پیروزی مرسی در انتخابات مصر و آینده روابط دو کشور گفت: در مورد انتخابات مجلس آنچه که پیش آمده مورد استقبال و خوشحالی ماست.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان و آرای آنان در مصر پیروز شدند، افزود: بعد از سالهای طولانی که مردم مصر در انتظار این پیروزی بودند شاهدیم که با رای مردم رئیس جمهوری مسلمان برای احیاء ارزش های اسلامی انتخاب شد.

ولایتی خاطر نشان کرد: به همت مردم مصر تبریک می گوییم و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره سیاستش بر اولویت روابط با کشورهای مسلمان بوده بویژه اینکه مشترکات ما و دولت مصر اکنون بیش از گذشته شده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که دیگران در مصر حکومت می کردند چنین مشترکاتی وجود نداشت و این پیروزی را طلیعه ای از تلاش مردم مصر و انقلاب آنها می دانیم.

به گفته ولایتی ما می دانیم که با چه موانعی بر سر انقلاب روبرو بودند و چه دست هایی در کار بود.

وی با بیان اینکه مصر در حال پیشرفت است، اظهار داشت: مردم مصر با توجه به تجربیات ارزشمندی که در بیداری اسلامی دارند در بسیاری از نقاط می توانند تبادل فکری داشته باشند که این تبادلات فکری را بین ایران و مصر نیز از گذشته تا کنون داشته ایم.

ولایتی تاکید کرد: امیدواریم در آینده روابط دو کشور بر اساس منافع متقابل شکل بگیرد و خیلی قوی تر و گسترده تر از گذشته باشد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره رفتارهای عربستان بر علیه ایران و قطع ویزای ایرانی ها، گفت: این سئوال را از سازمان حج و زیارت بپرسید.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره برنامه هسته ای و موضع غرب گفت: مواضع غرب تا کنون بسیار مغرضانه بوده و مشخصا موضع آمریکایی ها که به مقررات بین المللی پایبند نیستند بسیار مغرضانه بوده است.

وی افزود: هر کشوری که به قرارداد ان پی تی پیوست می تواند در چارچوب مقررات آژانس استفاده صلح آمیز از امکانات هسته ای داشته باشد. ایران نیز همین کار را کرده و برای اثبات مدعای خود سالهاست که درهای کانون مراکز غنی سازی و فرآیند هسته ای صلح آمیز را به روی بازرسان باز کرده است.

ولایتی تاکید کرد: آنها دوربین هایی را کار گذاشته و از تمامی جزئیات مطلع هستند اما هر بار بهانه ای می گیرند و این را مستمسک مقاصد نامشروع خود قرار می دهند.

به گفته مشاور مقام معظم رهبری منتج این مقاصد این است که جمهوری اسلامی ایران در حال افزایش قدرت است. آنها می خواهند ایران این قدرت را نداشته باشد و به بهانه های مختلف این کار را انجام می دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.