روابط حماس با ایران قوی و مستمر است/ بی طرف بودن حماس در قبال بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الحیات ، محمود الزهار گفت: روابط حماس با تهران قوی و مستمر و موضع حماس درباره سوریه بی طرفی مثبت است.

وی افزود: روابط ما با ایران قوی و سازنده  است و تهران با همه ابزار ممکن از جنبش حماس حمایت می کند و این حمایتها متوقف نشده است.

عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به نفوذ هواپیمای بدون سرنشین حزب الله به اراضی اشغالی، آن را به مثابه دستاوردی تاریخی برای مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: جدای از تاثیرات فاجعه بار این عملیات بر مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی، دستاورد بزرگی(برای مقاومت) بود.

وی ضمن تاکید بر موضع بی طرفی مثبت در امور سوریه گفت : حماس در امور داخلی هیچ کشور عربی دخالت نمی کند و در اختلافات داخلی آن دخالتی ندارد.

الزهار بیان کرد: ما به نظام سوریه توصیه کرده ایم که حقوق مردم خود را بدهد و به ملت سوریه نیز توصیه کرده ایم که زمینه را برای دخالت خارجی در کشورشان فراهم نیاورند و از دخالت خارجی که به نفع منافع ملی نیست خودداری کنند.

وی ضمن تاکید بر دخالت نکردن فلسطینی در بحران سوریه، آن را برای آرمان فلسطین زیانبار دانست.

الزهار درباره دفاتر حماس در دیگر کشورها بیان کرد: حماس در هیچ کشوری دفتر رسمی ندارد و جلسات خود را در خانه ها برگزار می کند و در امان، دمشق و قاهره دفتری ندارد.

وی درباره روابط با مصر نیز گفت : ما به محمد مرسی رئیس جمهوری مصر فرصت می دهیم تا با چالشهای پیش روی خود کنار آید و وضع مصر را درک می کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.