روابط قاهره -تهران باید از سرگرفته شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر:

عبد الله الاشعل نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر با رد هرگونه ایراد اتهام تروریسم به ایران ، خواستار از سرگیری فوری روابط میان قاهره و تهران شد .

وی در گفتگو با پایگاه اینترنتی روزنامه کویتی الانباء تصریح کرد روابط ما با این کشور مسلمان باید از سرگرفته شود و هیچ دلیلی برای قطع این روابط وجود ندارد.
اشعل با اشاره به اینکه وصله تروریست به ایران نمی چسبد ؛ گفت : ما ناگزیر به از سرگیری روابط طبیعی با ایران هستیم چرا که ایران یک کشور مسلمان است ضمن آنکه باید روابط ما با همه کشورها خوب باشد . در عین حال هیچ دلیل قانع کننده ای برای قطع روابط ما با ایران وجود ندارد جز اینکه مبارک مخلوع دستورات آمریکا و اسرائیل را اجرا می کرد و به زیان منافع ملت مصر و قدرت این کشور فقط در صدد راضی نگه داشتن آمریکا و اسرائیل بود . در نتیجه باید همکاری سریع و برقراری روابط ما با ایران در سریعترین زمان ممکن اتفاق افتد .

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر خاطر نشان کرد مصر اکنون زیر سلطه شورای نظامی فریبکار و پارلمانی قرار دارد که اعضای آن فاقد اختیارات لازم هستند .
وی با بیان اینکه عمرو موسی فردی است که بیشترین سود را از دوره حکومت حسنی مبارک برده است خاطر نشان کرد: عمرو موسی از طراحان و موافقان موروثی کردن حکومت مبارک به نفع جمال مبارک بود.
عبد الله الاشعل با انتقاد از دوران حکومت حسنی مبارک افزود: سیاست های شکست خورده مبارک وضع و جایگاه مصر را در منطقه با مشکل رو به رو کرد و با اتخاذ سیاست های دیکته شده آمریکا و اسرائیل هرچه بیشتر نقش مصر را در معادلات منطقه زیر سؤال برد .
در همین حال نقش مصر در افریقا و اتخاذ سیاستهای نادرست در خصوص تقسیم آب رودخانه نیل موجب از دست دفتن جایگاه مصر در میان کشورهای آفریقایی شد.
 

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.