روابط مالی سیمافیلم با پروژه‌هایش منظم است

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از سینما پرس در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

مدیر روابط عمومی:

سینماپرس-گروه تلویزیون/ مدیر روابط عمومی سیما فیلم در واکنش iبه اظهارات مسوول پروژه مالتی مدیای مختارنامه درخصوص پرداخت‌های نامنظم مالی این مرکز iبه پروژه مختارنامه و تاثیر آن در آماده نشدن کتاب های مختارنامه گفت: در مجموعه سیما فیلم عقب افتادگی و بی نظمی در پرداخت های مالی وجود ندارد و طبق روال پیش می رویم.

به گزارش تفسیری خبرنگار سینما پرس، در روزهای اخیر در رسانه های مجازی و خبرگزاری ها خبرهای درباره توقف تهیه کتاب مولتی مدیای«مختارنامه» iبه سبب پرداخت های نامنظم مالی سیما فیلم انتشار یافت و گردآورنده این اثر نیز از نحوه پرداخت و توقف یکساله پروژه گلایه نموده بود.

مدیر روابط عمومی سیما فیلم در گفت و گو با سینما پرس در این باره گفت:«برای تهیه این کتاب از طرف سیما فیلم iبه طور مستقیم قراردادی با گردآورنده این مجموعه بسته نشده بلکه این کار از طریق خود تهیه نماینده انجام گرفته و پرداخت های مالی و قرارداد هم از جانب ایشان بوده است».

وی با اشاره iبه اینکه سیما فیلم همچنان در حال پرداخت اقساط سریال مختارنامه است، افزود: «در این مجموعه عقب افتادگی در پرداخت های مالی وجود ندارد و طبق روال پیش می رویم».

مسیح پور ادامه داد: «تهیه کتابی این چنینی از تجربه ساخت مختارنامه پیشنهاد تهیه نماینده این سریال بوده که خود فلاح نیز عقد قرارداد و جزئیات تهیه این کتاب را تاکنون بر عهده داشته است».

مدیر روابط عمومی سیمافیلم درخصوص میزان مبالغی که برای تهیه کتاب مولتی مدیا مختارنامه قرار است پرداخت شود، توضیح داد« تهیه نمایندگان برای پروژه هایشان اشخاص آشنا و کاربلد را بر سرکار می آورند چرا که پروژه هایشان را آبروی خودشان می دانند. از محمود فلاح تهیه نمایند ای دلسوز تر در سازمان صداوسیما وجود ندارد. iبه همین جهت سیمافیلم کلیه کار را iبه تهیه نماینده سپرده و خیالش هم راحت است که هیچ گونه اسرافی در بیت المال اتفاق نمی افتد».

وی درپاسخ iبه اینکه چرا تهیه کتاب مولتی مدیا مختارنامه را دانشجویان صداوسیما برعهده نگرفته اند، توضیح داد: «تهیه نماینده سریال مختارنامه با شناخت و آشنایی که از خانم علیزاده داشته با وی و گروهش برای تهیه این مجموعه قرارداد بسته و سیمافیلم نیز اطلاعی از سابقه کاری علیزاده و رقم قراردادش ندارد iبه همین جهت نمی تواند در این زمینه هیچ گونه اظهار نظری کند».

حسین مسیح پور، در توضیح عدم تسویه حساب با تهیه نماینده مختارنامه با گذشت یک سال و چند ماه از پخش سریال، اظهار داشت: «روال عادی همه پروژه ها iبه این صورت است که یک قسط از مبلغ قرار داد در پیش تولید و اقساط بعدی هنگام تولید و تصویربرداری طی چند قسط و باقی مبالغ هم بعد از تولید و پخش انجام می گردد».

وی افزود: «تهیه نمایندگان بعد از تولید در مرحله پس تولید اقدامات دیگری از قبیل تهیه آلبوم های تصویری یا تهیه مستند با موضوع نحوه ساخت و اقدامات انجام شده در ساخت را انجام می دهند که مبالغ بعد از پروژه برای این موارد و حساب های باقی مانده از سایر عوامل است».

وی با اعلام اینکه تهیه مستند و جمع آوری فیلم هایی از تجربه ساخت سریال «حضرت یوسف» نیز صورت گرفته است، ادامه داد: «تصمیم بر این شده است که در سیمافیلم هر پروژه فاخر و تاریخی ساخته می گردد تجربیات ساخت و اطلاعات مفیدی که دست اندرکاران می توانند در اختیار علاقه مندان قرار دهند iبه صورت یک مجموعه که حالا ممکن است شامل مستند و یا iبه صورت مکتوب باشد ارائه دهند».

وی خاطرنشان نمود: برای سریال «شیخ iبهایی» نیز کتابی از تجربیات ساخت سریال تولید شد که iبه صورت داخل سازمانی انتشار یافت.

انتهای پیام/ع.ت _ ب.ب

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۰۹۲


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.