روان درمانی از خودکشی مجدد جلوگیری می‌کند

نوشته شده در تاریخ ۱۲/آذر/ – ۱۵:۱۲ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

به گفته پزشکان دانمارکی

خبرگزاری : پژوهشگران دانمارکی معتقدند که روان درمانی از اقدام دوباره به خودکشی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه پزشکی خبرگزاری آنا به نقل از نیویورک تایمز، روان درمانی‌ در کوتاه مدت می‌تواند در جلوگیری از اقدام مکرر به خودکشی موثر واقع شود.

گروهی از پژوهشگران با استفاده از جزئیات پرونده‌های سلامت دولت دانمارک به  بررسی ۵ هزار و ۶۷۸ مورد که اقدام به خودکشی کرده بودند، پرداخته و سپس برنامه ویژه‌ روان درمانی کوتاه مدت با توجه به  نیازهایشان شامل بحران مداخله، درمان شناختی، رفتار درمانی، روان پویشی و روانکاوی دریافت کرده‌اند. این پژوهشگران سپس به مقایسه این افراد با ۱۷ هزار و ۳۴ نفر پرداختند که اقدام به خودکشی کرده‌ و روش درمان استاندارد را که شامل مراجعه به بیمارستان و ارجاع برای درمان است، دریافت کرده‌اند. آنها توانستند بیش از ۳۰ ویژگی ژنتیک، سلامتی، ویژگی‌های رفتاری و اجتماعی گروه را با یکدیگر مطابقت بدهند. این پژوهش به صورت آنلاین در Lancet Psychiatry منتشر شده است.

روش درمان این افراد بر جلوگیری از اقدام به خودکشی مجدد متمرکز بود و برای هر فرد ۸ تا ۱۰ جلسه انفرادی تشکیل می‌شد. بعد از بیش از  ۲۰ سال پیگیری، ۱۶٫۵ درصد از افرادی که تحت روش درمان ویژه بودند و ۱۹٫۱ درصد از افراد تحت روش درمان استاندارد، دوباره اقدام به خودکشی کرده‌اند و به ترتیب ۱٫۶ درصد افراد از گروه اول و ۲٫۲ درصد از گروه دوم در اقدام به خودکشی جان سپرده‌اند.

پژوهشگران تخمین می‌زنند که روان درمانی از ۱۴۵ مورد خودکشی و ۳۰ مرگ در گروه مورد بررسی جلوگیری کرده است.

انت ارلانگسن سرپرست پروژه و استاد بهداشت عمومی در دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید:‌ «خودکشی یک رویداد نادر است و برای پژوهش بر روی این موضوع به جامعه آماری بزرگی نیازمندیم تا قادر به پیدا کردن یک نتیجه موثر باشیم.»

منبع: نیویورک تایمز
مترجم: هانا حیدری

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.