روایتی از تعلیق غنی سازی / پخش سخنان رهبر انقلاب، هاشمی و خاتمی دربارهٔ حسن روحانی

۱۵خردادماه،

به گزارش خبرنگار مهر ابتدای این فیلم انتخاباتی به تشریح مسئولیت های حسن روحانی پس از انقلاب اختصاص داشت و خاطراتی از دوران جنگ و همراهی با رهبر انقلاب و هاشمی رفسنجانی در این ایام از وی پخش شد. همچنین سخنرانی هایی از آیت الله هاشمی رفسنجانی دربارهٔ ویژگی های مدیریتی روحانی به ویژه در دوران جنگ و رویه اعتدال گرایانه وی و سخنرانی از سیدمحمد خاتمی دربارهٔ مدیریت روحانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پخش شد.

در این فیلم انتخاباتی اکبر ترکان وزیر پیشین دفاع در دولت سازندگی چندین بار دربارهٔ ویژگی های روحانی سخن گفت.

در قسمتی از این مستند انتخاباتی، حسن روحانی آغاز جدی موضوع هسته ای ایران را از سال ۸۱ خواند و در ادامه سخنانی از رهبر معظم انقلاب دربارهٔ رعایت ظرافت های دیپلماسی از سوی روحانی و قدردانی از مدیریت وی پخش شد.

همچنین سخنرانی هایی از علی اکبر ولایتی دربارهٔ حضور اروپایی ها در ایران و انتقاد از شرایط فعلی دربارهٔ عدم ارتباط با اروپا و همچنین سخنرانی از علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه دربارهٔ عملکرد موفق روحانی در مذاکرات و شیوه درست مذاکره از سوی وی پخش شد.

در ادامه این برنامه روحانی با بیان این که از سال ۶۷ تا ۸۴ درکنار فناوری هسته ای بوده است گفت: خوشحالم که در این راه توانستم صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای را به جهانیان اثبات کنم و تایید شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را در این باره اخذ نمایم.

وی با تاکید بر این که چرخه سوخت هسته ای در دوران ما تکمیل شد افزود: البته ما مثل عده ای عادت به جشن و پایکوبی نداشتیم. البته بنده معتقدم خوب است سانتریفیوژ ها بچرخد ولی کارخانه های دیگر هم فعال باشند نه اینکه به خاطر فعالیت کارخانه نطنز ما تحریم باشیم و سایر کارخانه های صنعتی ما با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند یا به طور کلی تعطیل شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد پذیرش تعلیق در زمان خود نیز روایتی به این شکل بیان کرد که: تعلیق را پس از کامل شدن چرخه غنی سازی و فقط در تزریق گاز به سانتریفیوژها پذیرفتیم.

روحانی در ادامه مستند انتخاباتی اولش دربارهٔ شرایط نامساعد اقتصادی کشور نیز تصریح کرد: در هشت سال قبل کالاهای اساسی مردم ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد داشته است از طرفی تورم امروز ما بالای ۳۰ درصد و تورم نقطه به نقطه بالای ۴۰ درصد است. متاسفانه اگر در قبل چیزی به اسم تورم داشتیم این موضوع امروز روزانه و حتی ساعتی شده است.

وی در ادامه به انتقاد از تغییرات پی در پی وزیران به ویژه در وزارت خانه های مهم و اقتصادی امروز را برای کشور زیان بار خواند.

در ادامه فیلم انتخاباتی روحانی جلسه راهبردی مشاوره او با فعالان حقوق زنان پخش شد و او به بیان مشکلات زنان در کسب مدیریت ها مشاغل و حقوق و دستمزد این قشر از جامعه پرداخت و بر لزوم حضور فعال زنان در جامعه تاکید کرد.

واگذاری اقتصاد به مردم از سوی دولت و نظارت و حمایت در این بخش، صادراتی شدن اقتصاد، پیوند دانشگاه با صنعت و پخش سخنرانی های انتخاباتی روحانی در دانشگاه ها و انتقاد از وضعیت موجود از دیگر بخش های این فیلم انتخاباتی بود.

سلام ما بر ایران، ایرانی که امروز چهره اش غبارآلود است یکی دیگر از عباراتی بود که روحانی در مستند انتخاباتی اش بیان کرد. پخش عکس های از ایام پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، حضور وی در عرصه دفاع مقدس به ویژه در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی از دیگر بخش های این فیلم انتخاباتی بود.

مستند انتخاباتی حسن روحانی با پخش سخنرانی هایی از رهبر معظم انقلاب آقایان هاشمی و خاتمی در قدر دانی از توانمندی ها مدیریت روحانی به ویژه در موضوع هسته ای پایان یافت و حسن ختام این مستند ذکر مسئولیت های این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

خبرگزاری مــهر
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.