روایت خبرگزاری فارس از اتفاقات دانشگاه شریف

عصر یکشنبه حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی شعارهای تندی را علیه مسئولین کشور سردادند که این اقدام با اعتراض تعدادی از دانشجویان طیف مقابل مواجه شد.

روایت خبرگزاری فارس از اتفاقات دانشگاه شریف

به گزارش ممتاز نیوز، خبرگزاری فارس نوشت: از عصر یکشنبه حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی شعارهای تندی را علیه مسئولین کشور سردادند.

معترضین همچنین خواهان آزادی دانشجویانی شدند که گفته شده در روزهای اخیر بازداشت شده اند.

نکته قابل تاسف در این تجمع شعارهای رکیک و استادیومی بعضی از دانشجویان بود که در ویدئوهایی که این افراد از تجمعشان  در فضای مجازی منتشر کردند به وضوح شنیده می شود و شاید پیش از این کمتر کسی از دانشجویان دانشگاه شریف چنین ادبیاتی را متصور بود.

با ادامه وضعیت جمعی حدودا ۷۰ نفره از دانشجویان طیف مقابل نسبت به این ادبیات معترض شدند و خواهان برخورد با حرمت شکنان شدند.

تعدادی از دانش‌جویان با هماهنگی مسوولان دانشگاه از درب شمالی خارج شدند.

اما دانشجویان می گویند برخی لیدرها  به پارکینگ رفته و در آنجا بازداشت شدند.

همزمان برخی افرادی در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کردند که منجر به ترافیک سنگین در آن محدوده شد و این افراد نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند.

دقایقی بعد وزیر علوم در جمع دانشجویان حاضر شد و به آنها اطمینان داد که موضوع دانشجویان بازداشتی را پیگیری خواهد کرد.

هم اکنون ساعت یازده در بیرون دانشگاه برخی خانواده ها که نگران فرزندانشان بودند منتظر خروج آنها هستند.

رئیس دانشگاه شریف: تمام دانشجویان از دانشگاه خارج شدند

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه شریف آرام است و دانشجویی در این دانشگاه حضور ندارد، گفت: تمام دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و جوی آرام در دانشگاه برقرار است.

* والدین دانشجویان تحت تاثیرکارخانه دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه قرار نگیرند

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان فرزندان ما هستند، به والدین آنها اطمینان خاطر داد که حال دانشجویان خوب است و نباید تحت تاثیر کارخانه دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه قرار گیرند.

جلیلی خاطرنشان کرد: عصر امروز تجمعی در داخل دانشگاه برگزار شد که اتفاقا در حاشیه این تجمع دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در دانشگاه حضور یافت و با دانشجویان و نیروهای پلیس اطراف دانشگاه به گفت‌وگو پرداخت.

وی تاکید کرد که این تجمع تمام شده، دانشجویان از دانشگاه خارج شده‌اند و در حال حاضر دانشجویی در دانشگاه حضور ندارد، مگر دانشجوهایی که در آزمایشگاه‌ها در حال انجام امور تحقیقاتی خود هستند.

رئیس دانشگاه شریف تاکید کرد که مسوولان این دانشگاه پیگیر آزادی دانشجویانی که طی روزهای گذشته بازداشت شده‌اند، هستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.