روایت خودمانی ۸ هنرمند از زیارت امام رضا(ع)

یکی از خاطرات حضورش در حرم می گوید، یکی از دلتنگی هایش، یکی از آرزوهایش برای زیارت دوباره و یکی هم با آقا نجوا می کند…وقتی با آن ها تماس می گیرم و می خواهم درباره امام رضا(ع) بگویند صدایشان متفاوت می شود بعضی هایشان بغض می کنند و از امام هشتم می گویند…

محمد فیلی: نعمتی برای ما

۶۳ سال سن دارم و تاکنون بیش از ۵۰ سفر به مشهد داشته ام، حدود ۳۸ بار با مادر مرحومم به زیارت آقا امام رضا (ع) آمدم و بارها نیز برای شرکت در جشنواره ها و مسابقات دعوت شده ام که در همه سفرهایم توفیق زیارت آقا را داشته ام. امام رضا (ع) افتخار و نعمتی برای مملکت ماست و همه ما ایرانی ها ارتباط خاصی با آقا داریم و مشتاق و عاشق حضرت هستیم، بنابراین هر مشکلی که داشته باشیم، نزد آقا می آییم تا حاجت بگیریم. امام رضا (ع) ستاره تابناکی در کشورمان است که باید قدرش را بدانیم.

حمیدرضا پگاه: زندگی در مشهد جزو آرزوهایم است

همیشه مشهد را خیلی دوست داشتم و دلیل اصلی آن هم وجود آقا علی ابن موسی الرضا‌(ع) است و جزو آرزوهایم است که در مشهد زندگی کنم که متأسفانه این آرزویم تاکنون محقق نشده است. در روز ولادت آقا آرزو می کنم همه زائران به حاجت شان برسند و از آقا هم می خواهم که مهر و محبت را به دل همه بیندازد و همه خوش اخلاق تر شوند و بتوانند به راحتی زندگی خود را بگذرانند.

پوراندخت مهیمن: اشک از دیدگانم جاری می شود

عاشقانه امام رضا (ع) را دوست دارم و همیشه مشتاقم تا قسمت شود به پابوسی‌اش بیایم. برای بازی در فیلم «حمید نعمت ا…» هم قسمت شد تا به مشهد و زیارت آقا بیایم که بسیار لذت بخش بود و هر زمان به زیارت می آیم بی اختیار اشک از دیدگانم جاری می شود. در روز ولادت آقا از ته دل شفای بیماران را طلب می کنم و می خواهم جوانان مان موفق و سلامت باشند.

مریم کاویانی: دعا می کنیم شفاعتمان کنند…

هر فرد رازی دارد و نیاز دارد با خدا و امامانی که واسطه هستند صحبت و درد و دل کند این ها احساسات شخصی من است. هم چون تمامی مردم ایران به آقا امام رضا (ع) ارادت خاصی دارم و در دوران کودکی با چشمان خودم معجزاتی از آقا دیدم و از این همه بزرگی در شگفتم خیلی اوقات به زیارت آقا می روم و دعا می کنم که شفاعتمان کنند و برای مردم کشورم آرزوی سلامتی می کنم.

فرخ نعمتی: احساسی عجیب

روز پایانی فیلم برداری مجموعه «ولایت عشق» برای فیلم دیگری باید به تربت حیدریه می رفتم و در فاصله پایان بازی ام در این مجموعه تا زمانی که دوستان آمدند تا من را به تربت حیدریه ببرند، حدود ۱۰ ساعت در مشهد بودم و این زمان را به زیارت آقا امام رضا (ع) رفتم و چون در حال و هوای بازی در این مجموعه بودم بسیار تحت تاثیر قرار گرفته بودم و یک دل سیر زیارت کردم و خاطره خوبی از این سفر دارم. امیدوارم شرایطی برایم فراهم شود تا هرچه زودتر پابوسی حضرت بیایم.

حبیب دهقان نسب:اولین زیارت

وقتی برای اولین بار به مشهد آمدم خیلی حس کنجکاوی داشتم وقتی توفیق یافتم در حرم مطهر امام رضا(ع) قدم بگذارم بسیار علاقه مند بودم ببینم و حس کنم همه آن عظمتی را که درباره اش شنیده بودم. در واقع اولین زیارتم بیشتر حس کنجکاوی داشتم تا این که از زیارت ارضا شوم…

رضا توکلی: آقا همه عشق است

آقا امام رضا (ع) جایگاه ویژه ای نه تنها برای من بلکه برای همه مسلمانان دارند. سالروز تولد این گوهر درخشان دلنشین ترین عیدها برایم محسوب می شود. علی ابن موسی الرضا(ع) جز عشق چیز دیگری نیست، و عاشقانه به آقا ارادت دارم. آن قدر کرامات، عشق، محبت و بزرگی آقا بسیار است که در کلام نمی گنجد.ما ایرانی ها حرف ها و درد دل های بسیاری با آقا داریم و هنگامی که به زیارت آقا می روم از خود بی خود و محو زیبایی و جمالش می شوم. تاکنون هر آن چه که از حضرت طلب کرده ام به من عطا کرده است.

امیرحسین رستمی: مبهوت شدم

البته همسرم اهل مشهد است . یک بار که برای ادای احترام و زیارت به حرم آقا مشرف شدم از دیدن آن همه جمعیت عاشق مبهوت شدم. در دهه کرامت و روز ولادت آقا، سلامتی برای خود، همسر و دوستانم طلب می کنم و امیدوارم لب مردم کشورم همیشه خندان باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.