روایت عادل فردوسی پور از صعود تیم ملی ایران به جام‌جهانی در نشریه ورلدساکر

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – ایسنا نوشت:

مجله World Soccer در تازه‌ترین شماره خود صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار داده است.
مجله “ورلد ساکر” در شماره تازه خود دربارهٔ صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل مطلبی را به قلم عادل فردوسی‌پور منتشر کرده است. در این گزارش آمده است: “وقتی تان‌هایی، داور چینی در دقیقه‌ ۹۴ بازی با کره جنوبی در اولسان در سوت خود دمید، جشن‌های خیابانی در سراسر ایران آغاز شد. سه روز پس از خوشحالی مردم ایران به سبب انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور میانه‌روی ایران، تیم ملی فوتبال ایران با شکست کره جنوبی در خانه خود صعودش را به جام جهانی قطعی کرد. برای کارلوس کروش، سرمربی ایران صعود با ایران به جام جهانی یک دستاورد بزرگ شخصی است که با غلبه بر چوی کانگ هائه کره‌ای حاصل شد.
سرمربی کره‌ای پیش از آغاز مسابقه جنگ روانی بزرگی را علیه کارلوس کروش به راه انداخت و اعلام کرد کروش جام جهانی ۲۰۲۲ را از تلویزیون خانه خود تماشا خواهد کرد. مسیر ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل با پیروزی رفت و برگشت برابر مالدیو آغاز شد. ایران سپس در بازی دوم خود موفق شد بحرین ۱۰ نفره را با شش گل در هم بکوبد و به صدر جدول گروه راه یابد. ایران در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا با تیم‌های ازبکستان، کره جنوبی، لبنان و قطر هم گروه شد.
ایران بازی‌هایش را در این مرحله با پیروزی دقایق پایانی برابر ازبکستان آغاز کرد. سپس در بازی دوم در خانه برابر قطر با تساوی بدون گل متوقف شد. شکست تحقیر آمیز برابر لبنان سومین بازی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بود. فشارها بر روی کارلوس کروش پس از این بازی به بعد آغاز شد. این فشارها تا قبل از بازی ایران برابر کره جنوبی در تهران ادامه داشت و ایران مثل همیشه وقتی برای به دست آوردن پیروزی تحت فشار قرار دارد، به خواسته خود رسید و توانست کره جنوبی را در تهران شکست دهد.
ایران با وجود ۱۰ نفره شدن برابر کره جنوبی توانست با گل جواد نکونام پیروزی ارزشمندی را برابر ۱۰۰ هزار هوادار به دست آورد. اما شکست خانگی برابر ازبکستان در بازی بعد شانس ایران را برای صعود مستقیم ایران به صورت جام جهانی ۲۰۲۲ کاهش داد. همه چیز به سه بازی آخر در ماه جون (خرداد) کشیده شد.
بازی برابر لبنان در خانه و برابر قطر و کره جنوبی در خارج از خانه. امیدها برای موفقیت ایران بسیار کم است. این ناامیدی‌ها با مصدومیت اشکان دژاگه، بازیکن کلیدی ایران و غیبت مهدی رحمتی، دروازه‌بان شماره یک ایران به سبب اختلاف نظر با کارلوس کروش، امیدهای هواداران ایرانی را برای صعود به جام جهانی کاهش داده بود. اما ایران با وجود همه‌ی ناامیدی‌ها در عین ناباوری موفق شد هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و به صدر جدول گروه برسد.
قهرمان ایران در این سه بازی “رضا قوچان نژاد” است. مهاجم ۲۵ ساله‌ای که در هلند پرورش یافته و در ایران “گوچی” خوانده می‌شود. قوچان‌نژاد در هر سه دیدار ایران موفق شد گلزنی کند. او در بازی یک بر صفر ایران برابر قطر و کره جنوبی تک گل ارزشمند ایران را به ثمر رساند.
وقتی ایران با شکست استرالیا به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کرد، یک گزارشگر اعلام کرد وزن زمین باید برای یک لحظه به خاطر به هوا پریدن ۷۰ میلیون ایرانی برای لحظه‌ای کاهش پیدا کند. ۱۶ سال بعد در ۱۸ جون ۲۰۲۲ تاریخ دوباره تکرار شد.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.