روایت قصه شب بنان در بازار موسیقی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

موسیقی > ایرانی– ممتازنیوز:
آلبوم موسیقی “قصه شب” به آهنگسازی تعدادی از هنرمندان شهیر ایرانی و خوانندگی زنده‌یاد غلامحسین بنان به تازگی توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور انتشار یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آلبوم که از مجموعه آثار موسیقایی استاد بنان انتشار یافته است قطعاتی چون “میکده آرزو” در دستگاه سه گاه با شعری از رضا ثابتی و آهنگسازی مسعود میثاقیان، ساز و آواز (ما بی غمان مست دل از دست داده ایم) با شعری از حافظ و تار ابراهیم سرخوش، “چشم آتشین” در دستگاه آواز دشتی، با شعری از حمیدی، آهنگسازی حسینعلی وزیری تبار و تنظیم روح الله خالقی، ساز و آواز (تا خبر دارم از او بی خبر از خویشتنم) با شعری از سعدی و پیانو جواد معروفی آورده شده است.

“رنگ دشتی”، “قصه شب” در دستگاه همایون و آواز شوشتری با شعری از بیژن ترقی و آهنگسازی عبدالله جهان پناه، ساز و آواز (طبیب اهل دل آن چشم مردم آزار است) با شعر فروغی بسطامی و فلوت سیروس حدادی، “عاشق مشو” در دستگاه آواز دشتی با شعر رضا ثابتی و آهنگسازی محمود ذوالفنون، ساز و آواز (آن نه رویست که من وصف جمالش کردم) با شعر سعدی و ویولن محمود تاجبخش و فلوت سیروس حدادی از دیگر قطعات این آلبوم است که برای علاقه مندان موسیقی ایرانی ارائه شده است.

در بخشی از توضیحات این آلبوم آمده است: “میکده آرزو” و “عاشق مشو” از صمیمی‌ترین آهنگ‌های این مجموعه است که بسیار زود با شنونده ارتباط برقرار کرده و شنونده طالب شنیدن چند باره آن می گردد. “چشم آتشین” از ترانه های بسیار مشکل است که اجرای آن به راحتی میسر نیست.

بنان به سبب آشنایی با تمبک‌نوازی مهارت عجیبی در اجرای این گونه آثار داشت. کشش ها و تحریرهای غیر معمول و رساندن آنها به سر ضرب تخصص بنان است. “چشم آتشین” می‌تواند دستمایه خوبی برای تمرین هنرجویان و خوانندگان آواز باشد. “قصه شب”ساخته عبدالله جهان‌پناه است؛ نوازنده‌ای که ساخته های او را خوانندگان مطرح رادیو مانند ملوک ضرابی و شجریان خوانده‌اند. “قصه شب” ترانه مورد علاقه پریدخت آور همسر استاد بنان است که به احترام این بانو در این مجموعه گنجانده شده است.

آلبوم موسیقایی “قصه شب” با مجوز انتشار یافتن شماره ۹۲٫۷۸۳۰ و شماره ثبت ۱۴۹۱۲ از کتابخانه ملی با قیمت ۱۲ هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور در بازار موسیقی انتشار یافته است.


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.