روایت متفاوت دانشجویان ۹۰ و ۹۱ دانشگاه علوم پزشکی تهران از سرنوشت تحصیلی خود

۲۰فروردین۱۳،

1581457357_orig.jpg

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز سه‌شنبه با تجمع در پردیس همت نسبت به سرنوشت و وضعیت تحصیلی خود با احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دانشجویان که اکثرا ورودی ۹۰ و ۹۱ بودند و در زمان انتخاب رشته کنکور، پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای تحصیل انتخاب کرده بودند، خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند.

یکی از دانشجویان ورودی سال ۹۰ رشته پزشکی پردیس همت با بیان اینکه بنده ورودی دانشگاه تهران در سال ۹۰ هستم و زمانی که این پردیس را برای تحصیل انتخاب کردم هیچ اسمی از دانشگاه ایران در دفترچه ذکر نشده بود، مدعی شد: در حال حاضر که دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه تهران جدا شده است، مسئولان وزارت بهداشت اعلام می‌کنند که حق انتخاب دانشگاه را برای ادامه تحصیل داریم، این درحالی است که رییس دانشگاه تهران به دانشجویان عنوان کرده که دانشگاه تنها برای نصف ورودی‌های سال ۹۰ ظرفیت دارد و برای مابقی به سبب کمبود بودجه و امکانات ظرفیتی وجود ندارد.

به گفته این دانشجو، بیشتر دانشجویان ورودی سال ۹۰ و ۹۱ خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشند، چرا که اکثر این دانشجویان با وجود آنکه می‌توانستند در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قبول شوند، اما دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کردند و حالا نمی‌خواهیم به جای تهران در دانشگاه ایران ادامه تحصیل دهیم.

یکی دیگر از دانشجویان افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی تهران فضایی برای تحصیل ما ندارد، مشکل ما دانشجویان نیست چرا که ما این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌ایم و وظیفه دانشگاه است که بودجه و امکانات لازم را تامین کند.

همچنین یکی از دانشجویان ورودی سال ۸۹ نیز با انتقاد از ادغام و احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران تنها در عرض سه سال، تصریح کرد: طی دو سه سال اخیری که دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران با یکدیگر ادغام شده بودند، تمام دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی ایران بنام دانشگاه تهران زده شد و حال که بحث احیا مطرح شده است، دانشگاه علوم پزشکی ایران سه سال عقب افتاده است، در طی این سه سال دانشجویان مقاله‌های بسیاری را نوشته‌اند که همه اینها بنام دانشگاه علوم پزشکی تهران ثبت شده‌ است.

این دانشجویان از وزیر بهداشت و مسئولان ذیربط درخواست کردند که هرچه سریعتر تدابیر لازم را جهت رفع مشکلات موجود بیاندیشد.

تجمعات دانشجویان در حالی صورت گرفت که وزیر بهداشت و معاون آموزشی وی در گفت‌وگو با ایسنا به دانشجویان دربارهٔ داشتن حق انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل اطمینان خاطر داده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.