روایت کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال از شبی که دورتموند توپخانه انگلیسی ها را از کار انداخت

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال جهان – تحلیل محمد تقوی کاپیتان اسبق تیم ملی ایران از برد رویایی دورتموند در شهر لندن برابر توپچی های آرسنال در ورزشگاه خانگی شان.

به گزارش ممتاز ؛ محمد تقوی کاپیتان اسبق تیم ملی ایران در اواخر دهه ۶۰ و در زمان زنده یاد دهداری که این سال ها در انگلستان سکونت دارد در پایان بازی دورتموند و آرسنال در ورزشگاه امارات لندن از آنچه در این بازی دیده می نویسد:«دورتموند و آرسنال در استادیوم امارات لندن دیداری تماشایی را برگزار کردند.دورتموند به تدریج به تیمی کاملا با تجربه در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شده است.مهمترین نکته در نوع بازی دورتموند اجرای اصول ابتدایی فوتبال است . در فوتبال بازیکنی که توپ را از دست داده است باید بعنوان اولین مدافع کار دفاعی را آغاز کند که دورتموند این اصل ابتدایی فوتبال را امشب کاملا رعایت کرد.

برای مثال در گل اول این تیم زمانی که ریوس توپ را از دست داد بعنوان اولین مدافع کار دفاعی را آغاز کرد که در انتها با سماجت این بازیکن توپ به میختاریان رسید و گل اول دورتموند به ثمر رسید. میختاریان فاصله فراوانی با گوتزه در نقش بازیساز اصلی دارد اما بازی تاکتیکی دورتموند این نقیصه را برطرف کرده بود.دورتموند بخوبی می داند که نمی تواند تا به انتها جی جن پرسینگ را انجام دهد و به همین خاطر در نیمه دوم با برگشت به زمین خودی و استفاده از ضد حمله توانست با هوشیاری لواندوفسکی به گل پیروزی دست پیدا کند.

آرسنال و کلا تیمهای انگلیسی اینروزها مشکلات فراوانی در لیگ قهرمانان اروپا دارند. در این رده از مسابقات تیمها بمراتب تاکتیکی تر از تیمهای باشگاهی انگلیس می باشند و دورتموند امشب نشان داد که تفاوت فراوانی با نوریچ سیتی دارد. برای مثال آرون رمزی که اینروزها ستاره بازیهای لیگ داخلی انگلیس است فراموش کرده بود که دورتموند ،نوریچ نیست و بازیکنان این تیم تفاوت فراوانی با یکدیگر دارند آرون رمزی سعی داشت با حرکات تکنیکی در یک سوم دفاعی از حریف مستقیم خود عبور کند اما ریوس با پرسینگ خود توپ را به همتیمی هایش داد که درنهایت سبب گل اول شد .

سطح تاکتیکی بالای بازیهای لیگ قهرمانان اروپا درمقابل بازی فیزیکی و تا حدودی احساسی لیگ برتر انگلیس تفاوت آشکاری دارد.»

۴۱۴۱






RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.